مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۱۸ شهر استان درگیر بحران شدید آب هستند و این در حالی است که در فصل زمستان قرار داریم و میزان مصرف آب به اندازه فصل تابستان نیست.

۱۸ شهر خراسان رضوی درگیر بحران شدید آب هستند

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: این شهرها شامل گلبهار، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، طرقبه، گناباد، تربت جام، ریوادِه، شاندیز، بردسکن، صالح آباد، مِشکان، روشناوند، آلماجق، بیدخت، گلمکان، چناران و باخرز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: ۷۴ درصد اقلیم استان خشک و ۲۶ درصد نیمه خشک است، از ۳۷ دشت استان ۳۳ دشت با افت سفره های زیرزمینی مواجه است و ۱۵ دشت هم در شرایط بحرانی قرار دارند، لذا توجه جدی به موضوع سازگاری با خشکسالی ضروری است.

وی ادامه داد: تامین ۳۱ دستگاه تانکر برای آبرسانی به شهرها و روستاهای دارای تنش در استان ضروری است، لذا استفاده از منابع آبی سایر ارگان های دولتی همچون ارتش، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی و عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای آبرسان بخش خصوصی در دستور کار است.

امامی افزود: این شرکت تمام توان خود را برای تامین آب کمی و کیفی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در قالب یک میلیون و ۵۴۴ هزار مشترک را به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: در این شرایط مدیریت مصرف آب بسیار ضروری است و روستاییان نیز باید از مصرف آب برای موارد غیرآشامیدنی نظیر شرب دام و آبیاری فضای سبز بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 3
    گلبهار چنارون رو شما مشهدیا خوشکوندین،یکسرش کردین هر چی چاه ابه لوله کشیدین برا مشهد
  • علی ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اون موقعی که زمیناتونو فروختیم به مشهدیا به جای.......ماشین خریدین و یادتون بیاد..
  • علی ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    آقا چرا همش میگین مدیریت!!!!نمی‌دونید یا میدونید و دیگران و بی اطلاع فرض کردید!!!!از هر ده کاسه آب که مصرف میشه فقط یک کاسه در بخش آب شرب مردم هست،۹ کاسه دیگه می‌ره برا کشاورزی و صنعت،این چه تاثیری داره که تو اون یک کاسه مصرفی مردم حالا ۲۰ درصد هم کمتر مصرف بشه؟!!
  • ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    کشوربه این سرمایه پولدارترین جای تعجب است که بگین اب نیست
  • محمدصادق ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    نیشابور رو هم نیروگاه برق و مجتمع فولاد و دستگاه ابر پراکنده کن ایران‌خودرو دارن نابود میکنن اگه مسئولین رسیدگی نکنن تا یک دهه دیگه کل نیشابور میشه حتی بدتر از کویر عربستان و کویر لوت
  • Ali Rajabi ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    من که متولد همون چناران روستای جوکار هستم یادم میاد وقتی برف می‌بارید صبح در حیاط باز نمیشد چطور حالا خشک شده