۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 952381

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به گلایه معلمان نهضتی بابت حقوق پایین، گفت: درحال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا وضعیت را تغییر دهیم.

تکلیف حقوق «معلمان نهضتی» چه می شود؟

علیرضا عبدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه اخیر مجلس در خلال بررسی برنامه هفتم توسعه و مکلف شدن نهضت سواد آموزی به تدوین اساسنامه جدید و ارتقای آموزش‌های این سازمان از آموزش‌های پایه و صفر به آموزش‌های همگانی، دائمی و مادام‌العمر، آیا درباره معلمان نهضتی و تبدیل وضعیت آن ها تصمیم جدیدی گرفته می‌شود، اظهار کرد: هنوز آیین نامه اجرایی اساسنامه جدید سازمان نهضت سوادآموزی طراحی نشده است و این مسائل باید در آیین نامه اجرایی ملاحظه و دیده شود.
وی افزود:  زمانی که آیین نامه اجرایی نوشته شود تکلیف نیروهای آموزش دهنده ودیگر نیروها را مشخص خواهیم کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص نحوه همکاری معلمان نهضتی توضیح داد: نیروهای انسانی که درحال حاضر با نهضت سوادآموزی کار می‌کنند مستقیما با نهضت سوادآموزی قرارداد ندارند؛ بلکه طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت برون سپاری و از طریق موسسات آموزشی کار سوادآموزی را اجرا می‌کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا پس از تدوین اساسنامه جدید، تغییری در روند همکاری و به کار گیری نیروهای آموزش دهنده نهضتی اتفاق می‌افتد؟، تاکید کرد: باید منتظر آیین نامه و اساسنامه جدید باشیم.
عبدی در پاسخ به گلایه معلمان نهضتی درباره حقوق، گفت: نکته دقیقی است و به نظر من هم دریافتی آموزش دهنده‌ها مکفی نیست. ما در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا وضعیت را تغییر دهیم.
وی افزود: مجلس در خصوص ساماندهی کارکنان دولت طرحی داشت که ذیل آن بحث وضعیت استخدامی و به کارگیری نیروهای نهضتی نیز بررسی می‌شود. این طرح در حال حاضر به کمیسیون تخصصی اجتماعی برگشته است. تغییراتی بر روی آن اتفاق افتاده اما هنوز به صحن مجلس نرسیده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره جزئیات طرح یاد شده در خصوص نیروهای نهضتی، توضیح داد: طبق این طرح هر کسی که با دستگاه‌های مختلف اجرایی به صورت شرکتی همکاری داشته باشد، سنوات و بیمه برایش مشخص شده است و بر مبنای آن سنوات و مقدار مشخص می‌شود و بر مبنای همان هم تبدیل وضعیت می شوند. در آزمون استخدامی برای آن هایی هم که سنوات و بیمه مشخصی ندارند، ضرایبی برای جذبشان در نظر گرفته می‌شود. این طرح فعلا به صحن مجلس نیامده است و بعد از ورود آن به صحن جزئیات آن مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.