معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه ای هوا برای امروز عصر تا پایان امشب در مشهد پیام خودمراقبتی عمومی و استفاده از ماسک صادر کرد. 

صدور هشدار خود مراقبتی عمومی حفاظت محیط زیست برای بروز پدیده گرد و غبار در مشهد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی یزدان جو اظهار کرد: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا تا پایان امروز چهارشنبه (۲۰ دی ماه ۱۴۰۲) در برخی نواحی استان و متاثر شدن مشهد مقدس ناشی از گرد و غبار ایجاد شده، به شهروندان  توصیه می شود، از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: مردم شریف شهرستان سرخس از روز دوشنبه هفته جاری با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و شهروندان مشهدی از امروز عصر تا پایان امشب شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید می باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا بامداد امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد مقدس رو به رو خواهیم بود.

یزدان جو گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش های عمومی و فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.