نخستین رویداد ملی هم افزایی مجموعه‌های شاخص مادر و کودک، با محورهای حمایت از توسعه مجموعه‌های مادر و کودک، ارتقای الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک و ارائه تجربیات موفق کنش‌گری مادران در محله برگزار شد.

کم‌شدن آسیب‌های اجتماعی مستلزم توجه به مادر و خانواده است

به گزارش قدس آنلاین؛ حسین علیزاده دبیر نخستین رویداد ملی هوای مادری در مراسم افتتاحیه این رویداد که صبح چهارشنبه در محل باغ خاتون مشهد برگزار شد،  با تاکید بر اینکه باید بستری فراهم شود تا بتوانیم الگوهای مختلف همفکری ، تجربیات و فرصت‌های بدست آمده را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم، خاطرنشان کرد: هدف مهم از تشکیل این رویداد ارتقای خانواده و فرهنگ جامعه، و ایجاد بسترهای مهم همفکری بین مادران بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام بهرامی، عضو شورای فکری رویداد هوای مادری نیز گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سرزنده، پویا و فعال با کم‌شدن آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، باید به مسئله مادر و خانواده توجه ویژه‌ای کنیم.

وی افزود: توجه به نهاد خانواده موجب کم‌شدن آسیب‌های اجتماعی از جمله عفاف و حجاب، اعتیاد و بسیاری از معضلات امروز جامعه خواهد شد و بی توجهی به نهاد خانواده موجب عدم پیشرفت این نهاد مهم می‌شود.

عضو ستاد اندیشه‌ورز کشور با اشاره به بیشترین چگالی طلاق‌ها که مربوط به ۵ سال اول ازدواج بوده است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ای مطلوب است که در بعد ساختاری بقا داشته باشد و آن را می‌توان زیرساخت حرکت تمدنی در جامعه نیز نام برد و هوای مادری چیزی جز این نخواهد بود.

وی افزود: وقتی خداوند می خواهد علتی برای احسان به پدر و مادر را بیان کند، تاکید این نکته را بر روی مادر پر اهمیت‌تر خواهد کرد و خداوند متعال برای تقویت جایگاه مادری نیز سناریوی خاصی را مطرح کرده و جایگاه مادری را جایگاه والایی در نظر گرفته است.

عضو شورای فکری رویداد هوای مادری گفت: این مقدار از تاکید به هویت مادری توسط خداوند متعال، نشان‌دهنده این نکته است که ما باید بیشتر به حوزه مادری که محور یک خانواده است بپردازیم و نسبت توجه مادر و پدر، نسبت سه به یک بوده است.

وی در ادامه گفت: با ورود به حوزه کنش‌گری و همفکری جمعیت به این نکته رسیدیم که یکی از مسئله‌های راهبردی پیش روی ما که در قرآن هم به آن اشاره شده است این است که جایگاه والدین باید تقویت شده و هویت پدرمادری تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.