رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توان داخلی در تامین نیازهای سلامت کشور و لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، از رونمایی از یک رادیودارو موثر در درمان سرطان خبر داد.

تولید داخلی ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور/ رونمایی از «رادیودارو» موثر در درمان سرطان

سید حیدر محمدی در افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در محل مصلی تهران برگزار شد، گفت: بخش زیادی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

وی افزود: امسال «سلامت بنیان۲» در حالی شروع می‌شود که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش بنیان را نسبت به سال گذشته داشتیم و امسال حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه داریم. تعداد شرکت‌ها نشان از تمایل و رشد دانش بنیان در سلامت دارد. شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک ارزش افزوزه در کشور تلقی می‌شوند و مسیر اقتصاد کشور به جهت حمایت از این شرکت‌ها است؛ زیرا با بهره‌وری بالا خلق ثروت می‌کنند.

محمدی ادامه داد: امسال در کنار شرکت‌های دانش بنیان، رونمایی از ۲۰ محصول جدید دانش بنیان داریم. مسیر رشد شرکت‌های دانش بنیان پر افتخار است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱ درصد داروها ارزبری بالای یک میلیون دلار داشتند که ۱۰ درصد آن ها بالای ۳ میلیون دلار بودند. هرچه به سمت توسعه دانش بنیان‌ها برویم، عمق تولید بیشتر شده و هزینه تمام شده کمتر می‌شود و سیاست ما حمایت از دانش بنیان‌ها است تا عمق تولید افزایش یابد.

وی افزود: قبل از انقلاب ۲۰ درصد از نیاز کشور را شرکت‌های داخلی تولید می‌کردند و ۸۰ درصد یا واردات بود یا شرکت‌های چند ملیتی تولید می‌کردند؛ ولی امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی در کشور خودمان تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امروز از داروهای خوبی رونمایی می‌شود که به عنوان مثال برای درمان سرطان وارد بازار شدند و داروی دیگر از آنزیم‌های مورد نیاز بود که یک شرکت در دنیا داشت ولی امروز در خاک ایران این محصول دانش بنیان رونمایی می‌شود. امروز شاهد رونمایی از یک رادیودارو هستیم که در درمان سرطان موثر است.

وی تاکید کرد: باید دانشگاه را به صنعت وصل کنیم. حدود ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی داریم که باید به صنعت متصل شوند و با پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها این مهم رخ داد. ان‌شاءالله با حمایت دولت شاهد رشد و توسعه فناوری در کشور باشیم و به زودی جشن خودکفایی کامل در حوزه سلامت را داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: از سال قبل بیش از ۱۷ دارو به سبد دارویی کشور اضافه شدند که ۱۱ دارو در این نمایشگاه رونمایی می‌شود و ۲ دارو هم در حیطه طب سنتی است. همچنین از ۳۳ قطعه و ملزومات پزشکی جدیدی که داشتیم، قرار است از  هفت قطعه رونمایی شود. در کل ۲۰ قلم دارو و تجهیرات پزشکی در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.