در همایش بین‌المللی «نیکوکاری؛ از اندیشه‌پردازی تا کارسازی» که روز گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، تجربیات فراوانی در زمینه امور خیریه در کشورهای گوناگون همچون ایران، عراق، هند، یمن و کشورهای خلیج فارس و برخی از کشورهای آفریقایی به اشتراک گذاشته شد.

از کتاب «نیکوکاری؛ از اندیشه‌پردازی تا کارسازی» رونمایی شد

دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آیین رونمایی این کتاب بدون برنامه‌ریزی خاص تبدیل به همایشی بین‌المللی شد، به خبرنگار ما می‌گوید: در این همایش علاوه بر حضور و سخنرانی آیت‌الله علی کورانی پژوهشگر تاریخ اسلام و مدیر پژوهشگاه المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدی‌پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان اساتید دیگری از کشورهای کویت، عراق، هندوستان و... به سخنرانی پرداختند و در این همایش نیم روزه، 6 سخنرانی علمی انجام شد.

او یادآور می‌شود: استاد حاج عیسی اشکنانی، نویسنده کویتی این اثر تجربیات فراوانی در زمینه امور خیریه در کشورهای گوناگون همچون ایران، عراق، هند، یمن و کشورهای خلیج فارس و برخی از کشورهای آفریقایی داشته و پروژه‌های خیریه بسیاری را به سرانجام رسانده است. اهمیت این کار بزرگ را زمانی بهتر درک می‌کنیم که در نظر داشته باشیم امروزه بحث عمل خیر و نیکوکاری، پیچیدگی‌های خاصی پیدا کرده و انتخاب جایگاهی که در آن باید برای نیکوکاری هزینه شود، لحظه نیکوکاری و از همه مهمتر سازماندهی کار خیر که از حالت کار فردی خارج شود، نیاز به دانش و فناوری دارد. این نیکوکار و نویسنده در سطح جهانی و در کشورهای مختلف به ویژه آفریقا فعال بوده است. او در سطح گسترده و جهانی در حوزه‌های زیرسازی، مسجدسازی، کارآفرینی و... در سطح گسترده و جهانی در بیش از 15 کشور فعالیت نظام مندی داشته و توانسته است صدها خانواده را از فقر به درآمدهای خوب کارآفرینانه برساند و از صدها فعالیت فرهنگی و علمی در نشر معارف اهل بیت(ع) کمک بگیرد.

دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این کتاب به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی ترجمه شده است، تشریح می‌کند: این کتاب به دو جنبه نظری و عملی نیکوکاری می‌پردازد و به روایات آیات قرآن کریم در باب نیکوکاری اشاره دارد. همچنین تعریف کار خیر، اصطلاح قرآنی، چیستی کار خیر، تعریف کار داوطلبانه، انگیزه‌های کار خیر داوطلبانه، کار داوطلبانه در حال گرفتاری، نقش خانواده در نهادینه‌سازی فرهنگ کار خیر در جان کودکان، تشویق قرآن به کار خیر، بنیان های اساسی موفقیت کار خیر، نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ خیریه، راز موفقیت برنامه ‌های خیریه و... از مباحثی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.