فرماندار مشهد گفت: ما ۲ هزار کلاس در فضای آموزشی مشهد کمبود داریم که همین تعداد کلاس درس در خدمت اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی است. تمام فضاهای خود را با اتباع عزیز تقسیم کردیم و براساس آنچه دین ما تکلیف می‌کند، اتباع را تکریم کردیم.

اختصاص ۲ هزار کلاس درس به اتباع افغانستان

به گزارش قدس خراسان، صبح روز سه شنبه ۲۶ دی ماه، در ادامه طرح سه شنبه‌های امید، دبستان ۱۲ کلاسه کاظمیه در روستای کاظم آباد بخش تبادکان شهرستان مشهد افتتاح شد.

این مدرسه که با حضور «سیگوالد تامین هاوگه» سفیر پادشاهی نروژ و «مادس کریستین هیگارد پولسن» معاون سفیر دانمارک در تهران به بهره برداری رسید، با کمک خیران و نهادهای بین المللی کمک رسان مرتبط با کشورهای نروژ و دانمارک ساخته شده است.

محسن داوری، فرماندار مشهد در این مراسم بیان کرد: امروز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران همانند اتباع ایرانی و شهروندانمان مورد تکریم قرار می‌گیرند. در مشهد مقدس یکی از بزرگترین رنج‌های ما در حوزه آموزشی است. ما از مشکل فضای آموزشی رنج می‌بریم که اگر حضور اتباع خارجی در این شهر نبود، ما هیچ مشکلی نداشتیم.

کمبود ٢ هزار کلاس درس در مشهد و اختصاص ٢هزار کلاس درس به اتباع

فرماندار مشهد گفت: ما ۲ هزار کلاس در فضای آموزشی مشهد کمبود داریم که همین تعداد کلاس درس در خدمت اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی است. تمام فضاهای خود را با اتباع عزیز تقسیم کردیم و براساس آنچه دین ما تکلیف می‌کند، اتباع را تکریم کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: ۵ درصد دانش آموزان ما در استان اتباع خارجی هستند و ۸۵ درصد از آن‌ها در مشهد تحصیل می‌کنند. این را برای خود تکلیف می‌دانیم تا اتباع  و کسانی که به کشور ما پناه آوردند هم باسواد باشند و حق تحصیل داشته باشند.

فرماندار مشهد خطاب به سفرای کشورهای دانمارک و نروژ بیان کرد: امیدواریم با یاری و همراهی شما مشکل کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد برطرف شود تا بعد از آن دیگر همنوعان ما در کلاس های ۵۰ نفره و چند شیفتی تحصیل نکنند. امروز ما دانش آموزان اتباع و ایرانی را در کنار هم نشاندیم و امیدوارم شما هم کمک کنید تا با افتتاح مدارس بتوانیم با جهل مبارزه کنیم.

داوری همچنین در جممع خبرنگاران عنوان کرد: امروز در راستای قولی که به مردم دادیم و سیاست گذاری هایی که برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی داشتیم، یکی از مدارس مهم شهرستان را که با حمایت سازمان‌های بین المللی و در حوزه سفارت نروژ و دانمارک ایجاد شده بود افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: در شهرستان مشهد اقدام بایسته‌ای صورت گرفته تا همه اتباع خارجی کنار ایرانی‌ها تحصیل می‌کنند و ما تکلیف خود می‌دانیم تا موضوع کمبود کلاس‌های درس را پیگیری کنیم. امیدواریم مساله کمبود فضای آموزشی را حل کنیم و در کنار خیرین، سازمان‌های بین المللی نیز به کمک ما بیایند تا فرصت تحصیل برای همه فراهم شود.

یک سوم دانش‌آموزان اتباع در تبادکان تحصیل می‌کنند

محمدحسین عبداللهی، مدیر  آموزش و پرورش بخش تبادکان نیز در مراسم افتتاح این مدرسه بیان کرد: بالغ بر ۷۰هزار تبعه خارجی در استان خراسان رضوی حضور دارند که یک سوم آنها در بخش بزرگ تبادکان زندگی می‌کنند. ۲۵هزار دانش آموز اتباع یعنی حدود یک سوم جمعیت تمام دانش اموزان اتباع استان در تبادکان هستند که گر بنا بود برای آن‌ها مدرسه بسازیم باید حداقل ۸۰۰ کلاس درس می‌ساختیم. امیدواریم با ادامه همکاری و کمک خیرین و نهادهای بین المللی این معضل برطرف شود.

طرح سه‌شنبه‌های امید با هدف تامین سرانه آموزشی در مشهد مدتی است اجرایی شده و از ابتدای این طرح تا کنون ۶٨ کلاس درس در مجموع با ارزش ۹۱میلیارد تومان افتتاح شده است. همچنین ٣۶ کلاس درس نیز در مرحله کلنگ‌زنی قرار دارد. در مجموع تاکنون ١٠۴ کلاس با ارزش ١٢٢ میلیارد از ابتدای طرح سه‌شنبه‌های امید در شهرستان مشهد افتتاح یا کلنگ زنی شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.