انجمن سرطان آمریکا در گزارشی تازه گفته است که موارد ابتلا به سرطان به طور فزاینده‌ای از افراد مسن به افراد میانسال تغییر پیدا کرده است.

زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان بین افراد زیر ۵۰ سال در آمریکا به صدا درآمد

بنابر این گزارش در میان سه گروه سنی بزرگتر از ۶۵ سال، بزرگسال بین ۵۰ تا ۶۴ سال و بزرگسال کمتر از ۵۰ سال، «افراد کمتر از ۵۰ سال تنها گروه سنی‌ بودند که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ افزایش کلی در بروز سرطان را تجربه کرده‌اند».

دکتر «ویلیام داهوت»، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا در این باره گفت: ما شاهد تشخیص فزاینده سرطان در افراد جوان هستیم. اینجا چیزی در حال وقوع است.

گزارش جدید می‌گوید در میان بزرگسالان کمتر از ۵۰ سال، سرطان روده بزرگ به دلیل اصلی مرگ ناشی از سرطان در مردان و دومین دلیل اصلی مرگ در زنان پس از سرطان پستان تبدیل شده است.

علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ شامل تغییر در عادات روده، خونریزی مقعدی یا خون در مدفوع، گرفتگی یا درد شکم، ضعف و خستگی و کاهش وزن غیرقابل توضیح است. همچنین برخی از مواردی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد، عبارتند از داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری، داشتن جهش ژنتیکی خاص، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و یا چاقی.

پیشتر در سال گذشته گزارش مشابهی توسط انجمن سرطان آمریکا نشان داده بود که نسبت موارد سرطان روده بزرگ در میان بزرگسالان کمتر از ۵۵ سال از ۱۱ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

دکتر «اسکات کوپتز»، متخصص دستگاه گوارشی در مرکز سرطان «اندرسون» در «هیوستون» تگزاس، می‌گوید: ما شاهد بیمارانی هستیم که در سنین پایین‌تر و قبل از سن غربالگری بسیاری از سرطان‌ها مراجعه می کنند. بنابراین مطمئناً این روند نگران‌کننده ادامه دارد.

در حالی که به طور کلی توصیه می‌شود همه بزرگسالان غربالگری سرطان روده بزرگ و رکتوم را در سن ۴۵ سالگی شروع کنند، اما اکنون پزشکان می‌گویند موارد بیشتری از ابتلا به سرطان در بین افراد در سنین پایین‌تر ظاهر شده است. سرطان روده بزرگ در میان جوانان در حال افزایش است و دانشمندان در حال تلاش برای کشف علت آن هستند.

دکتر کوپتز اضافه می‌کند: سرطان روده بزرگ برجسته‌ترین است، اما ما همچنین می‌بینیم در سرطان‌هایی که دستورالعمل‌های غربالگری واضحی ندارند مانند سرطان لوزالمعده و سرطان معده، گرایش به سنین پایین‌تر داریم و روندهای مشابهی را شاهد هستیم.

به گزارش یورونیوز، گزارش جدید انجمن سرطان آمریکا پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری حدود دو میلیون مورد سرطان جدید در ایالات متحده ثبت شود که معادل بیش از ۵۰۰۰ تشخیص در روز است. همچنین برآورد می‌شود که در سال ۲۰۲۴ حدود ۶۰۰ هزار مرگ ناشی از سرطان در این کشور وجود داشته باشد.

دکتر «احمدین جمال»، معاون انجمن سرطان آمریکا و نویسنده ارشد گزارش جدید، می‌گوید: افزایش شدید مداوم سرطان روده بزرگ در جوانان آمریکایی نگران‌کننده است. او اضافه کرد: ما باید این روند را با افزایش غربالگری از جمله آگاهی‌ دهی درباره آزمایش‌های مدفوع غیرتهاجمی همراه با مراقبت‌های بعدی در افراد ۴۵ تا ۴۹ ساله متوقف و معکوس کنیم.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند به طور کلی تعداد افرادی که بر اثر سرطان در ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند رو به کاهش است، اما میزان بروز چندین نوع سرطان از جمله پستان، پروستات، رحم، دهانه رحم، پانکراس، حلق، کبد در زنان، کلیه، ملانوم و روده بزرگ در بزرگسالان جوان افزایش نشان می‌دهد.

نتایج مطالعات تازه در نشریه علمی «CA: A Cancer Journal for Clinicians» منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.