حمله به مقر مستشاران نظامی ایران نوعی سردرگمی صهیونیست ها در برابر قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی است چراکه مقاومت با محوریت ایران توانسته تل اویو را تنها در باریکه که 365کیلومتر مربع وسعت دارد زمین گیر کند

فعال شدن جبهه جولان در برابر انتحار صهیونیست ها / کارشناسان  از گزینه های تهران برای پاسخ به تل آویو در سوریه گفتند

کمتر یک ماه پس از شهادت یکی از مستشاران بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در سوریه طی حمله رژیم متجاوز صهیونیستی، تکرار چنین رخدادی از جنبه های مختلف مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی 4 بهمن در تهاجم موشکی اشغالگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در این مسیر روز گذشته نیز بعد انتشار اخباری از حمله به منطقه «المزه» در شهر دمشق، روابط عمومی کل سپاه با انتشار بیانیه ای شهادت 4 مستشار ایرانی و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه را تهاجم رژیم اسرائیل تایید کرد.

این پنجمین اقدام خصمانه علیه نیروهای ایرانی مستقر در سوریه طی سال جاری می باشد و طی این حملات 10 تن به شهادت رسیده اند. چنین حرکتی تنها قسمتی از ماجرا است چراکه رژیم صهیونیستی بویژه در چهار ماه جنگ غزه به بهانه آنچه مقابله با اقدامات ویرانگر تهران می خواند بارها حملاتی به دو فرودگاه مهم سوریه در دمشق و حلب انجام داده است.

فعال شدن جبهه جولان در برابر انتحار صهیونیست ها / کارشناسان  از گزینه های تهران برای پاسخ به تل آویو در سوریه گفتند

سردرگمی در برابر قدرت دفاعی تهران

سید رضا میرابیان، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس درباره علت تکرار این دست اتفاقات در سوریه و اینکه این عمل چه عواقبی برای تل آویو خواهد داشت، گفت: تل آویو تا به امروز نتوانسته هیچ یک از طرح و برنامه های خود را در باریکه غزه اجرایی نماید لذا برای منحرف کردن افکار مجبور به فرافکنی است. اما حمله تروریستی  اخیر نوعی خود زنی مقامات تل آویو در برابر ایران است چراکه این اقدام به زودی از سوی جمهوری اسلامی با پاسخی سخت همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها قصد دارند انتقام شکست خود را در سرزمین های اشغالی، با حملات ایذایی در برابر ایران جبران نمایند، افزود: در طی یکصدو شش روز اخیراز آغاز طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی در چند جبهه بصورت همزمان درگیر است بطوریکه از سمت شمال با حزب الله، از دریای سرخ با انصارالله، از شرق عراق با نیروهای بسیج مردمی و نیز در غزه با حماس در حال نبرد است و در تمامی این جبهه ها هیچ گونه دست آوردی به همراه نداشته است تنها کاری این رژیم درصدد آن در طی ماه های گذشته بوده وارد کردن ایران به یک جنگ منطقه ای است. او در رابطه با سیاست جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل، گفت: تهران بر اساس منافع خود اهداف گزینشی (رژیم صهیوینستی ) در منطقه  را انتخاب و با یک اقدام واکنشی سخت پایگاه ها و مراکز تجمع نیروهای وابسته به اسرائیل را منهدم می کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا به حملات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی روز های گذشته بر علیه منافع صهیونیست ها در منطقه پرداخت و بیان کرد: در پاسخ به جنایت های گروه های تروریستی و رژیم صهیوینستی در شهر کرمان و مناطق جنوب شرق کشور، اهداف حضور جاسوسان و فرماندهان موساد در شهر اربیل،پایگاه گروه های تروریستی در پاکستان و سوریه توسط موشک های بالستیک مورد هدف قرار گرفت و این بزرگ ترین ضربه به ساختار امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل در منطقه محسوب می شود. میرابیان تصریح کرد: پس حمله روز گذشته به مقر مستشاران نظامی ایران نوعی سردرگمی صهیونیست ها در برابر قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی است چراکه امروز نیروهای مقاومت در محور منطقه به فرماندهی ایران توانسته اند این رژیم را تنها در باریکه که 365کیلومتر مربع وسعت دارد زمین گیر شود.

خطر نفوذ در ساختار امنیتی سوریه

میرابیان درپاسخ به این پرسش که چرا دولت سوریه در مقابل اقدامات تهاجمی صهیونیست ها تا این حد ضعیف و منفعل عمل می کند، اظهار کرد: حملات رژیم صهیونیستی گسترده و تداوم دارد، پدافند هوایی سوریه بسیاری از حملات هوایی و موشکی را منهدم می کند اما با توجه به اینکه دمشق هنوز درگیر تبعات جنگ است ساختار پدافندی این کشور نیازمند ضریب امنیتی بالا است.

او با اشاره به اینکه اقدام تروریستی روز گذشته اسرائیل بر علیه مقر مستشاران نظامی ایران گزینشی و هدفمند بوده، افزود: متاسفانه دشمن در ساختار نظامی و امنتی سوریه نفوذ بالایی دارد باید فرماندهان مقاومت در برابر نفوذ صهیونیست ها هوشیار باشند، نیروهای نظامی سوریه در برابر برخی اقدامات ضد امنیتی توانایی لازم را ندارند.

پیشتر اخباری درباره احتمال فعال شدن جبهه ای دیگر از سوی تهران در جولان اشغالی برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به گوش می رسید. بر این اساس برخی روی آوردن صهیونیست ها به ترور و چنین حرکات ایذایی را ناشی از این نگرانی می دانند. این کارشناس مسائل غرب آسیا اما به تشکیل جبهه جدید در مناطق جولان بر علیه صهیونیست ها پرداخت و گفت: هر نوع بازگشایی محور عملیاتی جدید در این منطقه عاملی برای کاهش فشارها بر نوار غزه می باشد. حزب الله نیز درصدد است اگر اسرائیل عمق لبنان را هدف قرار دهد برای فشار بر تل آویو جنگ با اسرائیل را نه تنها به جولان اشغالی بلکه به تل آویو بکشاند.

فعال شدن جبهه جولان در برابر انتحار صهیونیست ها / کارشناسان  از گزینه های تهران برای پاسخ به تل آویو در سوریه گفتند

دشمن آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد

با توجه به حضور نظامی بالای روسیه در سوریه برخی هم مسکو را به کم کاری در مقابله با این دست تهاجمات تل آویو به خاک شام متهم می کنند. اصغر زارعی دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا اما در رابطه با این مسئله با تاکید بر لزوم تقویت پدافند هوایی و تامین امنیت فضای سوریه گفت: از زمانیکه سوریه در سال 1947 به استقلال رسید، روسیه در این کشور چندین پایگاه هوایی و نظامی تشکیل داد و این روابط تا به امروز ادامه دارد اما یکی از دلایلی که گاهی در مسائل پدافندی به وجود می آید وجود عوامل نفوذی در ساختار دفاعی سوریه است و همین امر منجر می شود اسرائیل از نقاط ضعف هوایی سوریه برای تهاجم استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه ضربات سپاه پاسداران در روزهای گذشته موجب اضمحلال رژیم صهیوینستی در داخل و عرصه بین الملل شده، افزود: اسرائیلی ها برای فرار از رسانه ها و افکار داخلی خود پس از شکست سنگین در عملیات هفتم اکتبر، تنها به فاصله 24 ساعت عوامل و نیروهای وابسته به خود را در منطقه توسط حملات گسترده موشکی ایران از دست داد و به نوعی سپاه پاسداران با حمله به اربیل ضربه ای کاری به تل آویو زد.

او در رابطه به اهداف سپاه در این حملات گفت: اقدامات سپاه در راستای پاسخ به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت از جمله شهید سردار سیدرضی موسوی و حوادث تروریستی کرمان و راسک بود. ابعاد این حملات و پیام های آن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی روشن است. یعنی در صورت هرنوع اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع آن در سطح منطقه، باید دشمن آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد، شهادت چهار نفر از مستشاران سپاه شهیدان : حجت الله امیدوار ، علی آقازاده ، حسین محمدی و سعید کریمی نشانه تروریستی بودن دولت غاصب صهیونیستی در منطقه است.

زارعی در ادامه تصریح کرد: امروز محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیوینستی را از دریا، هوا و زمین محاصره کرده است، اقدامی که پس از گذشت 106 روز طوفان الاقصی می گذرد ولی این رژیم نتوانسته حماس را خلع سلاح و اسرای خود را نجات دهد. تادیروز نوار غزه در محاصره نظامی اسرائیل بود ولی در طی سه ماه اخیر رژیم صهیوینستی در محاصره کامل نیروهای مقاومت قرار گرفته است بطوریکه تمامی راه های دریای به سوی سرزمین های اشغالی و بنادر این رژیم توسط انصارالله یمن بسته شده و این بزرگ ترین ضربه سیاسی، نظامی و اقتصادی به این رژیم در طی هشتاد سال اخیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.