پارلمان عراق با اشاره به تداوم نقض حاکمیت این کشور از سوی آمریکا، از دولت عراق خواست که مصوبه پارلمان در زمینه خروج نیروهای خارجی را اجرا کند.

واکنش پارلمان عراق به اقدام ددمنشانه آمریکا علیه حشد شعبی

به گزارش قدس آنلاین، پارلمان عراق در بیانیه ای، تداوم نقض آشکار حاکمیت عراق و عدم احترام به منشورها و توافق‌نامه های بین المللی و دوجانبه با آمریکا را به شدت محکوم کرد.

پارلمان عراق در بیانیه خود از دولت خواست تا مصوبه پارلمان در راستای خروج کامل نیروهای خارجی از کشور که حضور آنها موجب تهدید ثبات و امنیت عراق و مردم آنها شده است را در اسرع وقت اجرا کنند.

این بیانیه خاطرنشان کرد که سهل انگاری در اجرای این تصمیم مخالفت آشکار با قوانین و مغایر با خواسته های مردمی است.

پارلمان عراق تاکید کرد که حاکمیت عراق و جان مردم آن خط قرمزی است که نمی توان از آن عبور کرد.

ساعاتی قبل نیز هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: ما حمله آمریکا به حشد شعبی در القائم و جرف النصر را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما بار دیگر از دولت عراق می‌خواهیم که اقدام فوری و کوبنده برای پایان دادن به حضور همه نیروهای خارجی از عراق به عمل آورد.

العامری بیان کرد: ما بر موضع خود مبنی بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی خطری برای امنیت و سلامت ملت عراق و نقض حاکمیت عراق است، تاکید می‌کنیم.

پیش از این نیز، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: حمله‌های آمریکا علیه یگان‌های نظامی عراق از جمله ارتش و نیروهای حشد شعبی مردود و غیرقابل قبول است.

وی در ادامه افزود: این حمله‌های آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار رفته و به افزایش تنش‌های غیرمسوولانه منجر می‌شود.

رسول تصریح کرد: از جامعه بین الملل می‌خواهیم به وظایف خود در حمایت از صلح و امنیت و ممانعت از تجاوزاتی که ثبات و حاکمیت عراق را نقض می‌کند عمل کند.

این مقام نظامی عراق تاکید کرد: ما با این عملیات به عنوان یک اقدام خصمانه برخورد کرده و به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.