رنگ و بوی زمستانی و بارش برف و کولاک سرانجام لباس سپید خود را بر قامت جاده زیبا و بین‌المللی کندوان پوشاند و طی چند روز گذشته همزمان با سرد شدن هوا و بارش برف موجب شد پلیس راه چندین بار این جاده را مسدود کند.

تردد در جاده‌های مازندران جریان دارد/ کندوان بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آخرین گفت‌وگویی که ظهر امروز با "مهدی صفایی" رئیس راهداری چالوس داشتیم اعلام کرد: در حال حاضر جاده کندوان با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده است.

وی افزود: شب گذشته به علت بارش برف سنگین و لغزنده بودن جاده، پلیس راه البرز ناچار به مسدود کردن جاده کرد اما با تلاش نیروهای راهداری، جاده پاکسازی شده و رفت وآمد در آن جریان دارد.

صفایی از رانندگان خواست تا با سرعت مطمئنه و بدون عجله رانندگی کنند زیرا کمترین اشتباه و سر خوردن خودرو موجب بروز خسارت خواهد شد.

"سرگرد محمد احمدی" فرمانده پلیس راه کندوان نیز در این زمینه گفت: تمامی نیروهای پلیس راه، راهداری و هلال احمر در جاده‌های استان به ویژه کندوان در حالت آماده باش و مستقر هستند.

وی افزود: شب گذشته جاده چالوس به تهران به علت بارش برف و نداشتن دید واضح، مسدود شد؛ اما از صبح امروز با نیروهای راهداری بازگشایی شد.

سرگرد احمدی، از رانندگان خواست تا خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.

"حسن جهانیان" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز با اعلام اینکه در حال حاضر در تمام راه‌های مواصلاتی استان تردد جریان دارد، عنوان کرد: اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی، محورهای شریانی و اصلی است.

تردد در جاده‌های مازندران جریان دارد/ کندوان بازگشایی شد

وی افزود: مازندران به‌دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ متر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تصریح کرد: این اداره کل با تمام توان و به‌کارگیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

جهانیان ادامه‌ داد: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پرتردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۴۱۱ روستا در مازندران در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر قرار داشته که در فصل زمستان به‌دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، بازگشایی راه‌های آنها در اولویت سوم این اداره کل قرار می‌گیرد.

تردد در جاده‌های مازندران جریان دارد/ کندوان بازگشایی شد

وی تأکید کرد: از این رو در زمان بحران و شرایط بد جوی از هم‌وطنان خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به‌جد پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه‌ داد: با تمام موارد فوق تلاش خستگی‌ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی صورت‌ گرفته، همزمان اکیپ‌های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.