معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر جایگاه مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با حضور گسترده مردم، مجلس قوی شکل بگیرد می تواند با پشتوانه مردمی و کنار دولت قوی کارهای بزرگی انجام دهد و ایران قوی شکل بگیرد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور: مجلس قوی با پشتوانه مردمی و کنار دولت قوی به شکل‌گیری ایران قوی می‌انجامد

به گزارش قدس آنلاین سید محمد حسینی در جمع خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در یادواره شهدای مسجد مالک اشتر در منطقه ۷ تهران با اشاره به جایگاه والای شهیدان نزد خداوند متعال گفت: آیات متعددی در قرآن کریم درباره شهدا و جهادگران در راه خدا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به آیه ۷۴ سوره نساء اشاره کرد در این آیه آمده است که باید در راه خدا جهاد و نبرد کرد و کسی که در این راه وارد می‌شود بزرگترین سرمایه که جانش باشد را مقابل اجر و پاداش اخروی با خداوند معامله می‌کند. در ادامه آیه آمده است کسی که در راه خدا جهاد می‌کند و در این راه به شهادت می‌رسد و یا پیروز می‌شود، در هر دو صورت اجر و پاداش فراوانی نصیب او می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب کبری سلام الله علیها اظهار داشت: حضرت زینب پیام رسان حادثه عاشورا بود و اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) نبود چه بسا حادثه عاشورا هم مثل برخی حوادث دیگر تحریف و به فراموشی سپرده می‌شد.

حسینی با اشاره به تعبیر و تفسیر زیبای رهبر معظم انقلاب در مقایسه بین حضرت زینب(س) و الگوهایی که در قرآن وجود دارد اظهار داشت: حضرت آسیه از زنان والامقامی است که در قرآن بعنوان الگو برای مومنان معرفی شده است و وقتی فرعون متوجه پافشاری او بر اعتقاد و ایمان به خدای حضرت موسی شد وی را تحت شکنجه قرار داد و حضرت آسیه در این شرایط از خداوند درخواست می‌کند که او را از دست فرعون و ظالمین نجات دهد و نزد خود در بهشت خانه‌ای برای او فراهم کند اما حضرت زینب مقابل همه تألمات روحی و روانی، چنین درخواستی از خداوند نداشت وقتی می‌خواهند حضرت را شماتت و سرزنش کنند جمله زیبا و ماندگار «ما رأیت الا جمیلا» را بیان می‌کند و در مقتل با مشاهده پیکر اربا اربای سیدالشهدا می‌فرماید «اللهم تقبل منا هذا القربان» این قربانی را از ما پذیرا باش. این نشان دهنده عظمت روحی این بانوی بزرگ اسلام است که از ایشان بعنوان کوه صبر و استقامت یاد می‌شود و حضرت آقا نیز ایشان را الگوی جهاد تبیین معرفی می‌کند.

معاون رئیس جمهور در ادامه برگزاری یادواره شهدا را در راستای ارتقای معرفت و شناخت نسبت به روحیه شهیدان در بین نسل جوان حائز اهمیت دانست و گفت: باید با روش‌های مختلف رسانه‌ای و هنری جذاب، فرهنگ جهاد و شهادت و سیره شهیدان به نسل جوان معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت با الهام از ملت ایران در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی و استکبار ایستادگی می‌کند و در کمتر از چهار ماه تاکنون ۲۶ هزار شهید تقدیم کرده و با اینکه در محاصره شدید قرار دارند و از امکانات اولیه غذا، دارو و آب آشامیدنی هم محروم هستند اما محکم و با صلابت در مقابل زورگویی و زیاده طلبی در حال ایستادگی هستند و زیر بار ذلت نمی‌روند و این استقامت برگرفته از آموزه ها و تربیت اسلام ناب، حادثه عاشورا و فرهنگ رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

حسینی توجه به توصیه‌های شهیدان به ویژه درخصوص پیوند و ارتباط با ولایت و رهبری نظام اسلامی و حفظ اصول و ارزش‌ها، حضور در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قدرت‌های شیطانی در ۴۵ سال گذشته هرگاه احساس کردند که در کشور انسجام و یکپارچگی ضعیف شده، آشوب و بلوا به پا کردند لذا ضرورت دارد با مشارکت گسترده در صحنه انتخابات، اتحاد و همبستگی خود را به رخ دشمنان کشیده و آنان را ناامید سازیم. حضور باشکوه مردم همچنین می‌تواند باعث دلگرمی و تقویت جبهه مقاومت باشد.

معاون رئیس جمهور در مجلس خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز هرجا مردم در صحنه بودند جبهه حق پیروز شده است اگر پیامبر گرامی اسلام توانست اسلام را از مکه و مدینه به خارج از حجاز گسترش دهد به خاطر آن بود که مردم گرداگرد پیامبر جمع شده و از ایشان حمایت کردند و وقتی که از حضرت علی علیه السلام فاصله گرفتند سبب شد که حضرت ۲۵ سال خانه نشین شود، و با اقبال مردم و حضور در صحنه حضرت خلافت را عهده دار شد، لذا با توجه به این تجربه‌های تاریخی وظیفه داریم که در صحنه دفاع از نظام اسلامی با انگیزه بالاتری در صحنه باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با حضور گسترده مردم، مجلس قوی شکل بگیرد می تواند با پشتوانه مردمی و در کنار دولت قوی کارهای بزرگی انجام دهد و ایران قوی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای رفع ضعف‌ها و کاستی‌ها این است که با حضور گسترده در صحنه و با انتخاب دقیق کسانی روی کار بیایند که دلسوز و توانمند باشند و در تعارض منافع بدون کوچکترین تردیدی منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.

حسینی با بیان اینکه دولت مردمی آیت‌الله رئیسی از زمانی که روی کار آمده، مجاهدانه برای رفع کمبودها و بهبود شرایط زندگی مردم بی‌وقفه و شبانه روزی تلاش کرده است، اظهار داشت: در همین مدت ۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه و مرکز تولیدی و صنعتی احیا شده که به واسطه آن ضریب بیکاری کاهش یافته است، همزمان پروژه‌های بزرگ عمرانی و زیربنایی در بخش‌های صنعتی، نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، کشاورزی و بهداشت درمان را افتتاح و یا در مسیر اجرا قرار داده است البته باید توجه داشت حتی اگر در یک موسسه کوچک هم سال‌های سال رخوت و رکود حاکم شود، بازگرداندن آن به شرایط عادی زمان بر خواهد بود اما اطمینان داشته باشید که مسئولان و دولتمردان شبانه روز در تلاش هستند که اوضاع کشور به نفع مردم متحول شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.