یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران گفت که حمله پهپادی به پایگاه این کشور در اردن لزوما به معنای دخالت ایران نیست.

مقام آمریکایی: نمی‌توان گفت ایران در حمله به پایگاه ما در اردن دخالتی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس» یک مقام آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبود در این باره اظهار داشت: «حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.»

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

ارتش  آمریکا در روزهای گذشته نیز به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آب‌های سومالی تایید کرد. سنتکام اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در ۲۳ دی ماه در بیانیه‌ای از مفقود شدن دو ملوان نیروی دریایی  طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جستجو و نجات برای این دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این‌حال جزئیات بیشتر از جمله در خصوص کشتی که این دو عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بوده‌ و یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است.

یک مقام آمریکایی گفت: «۳۴ پرسنل آمریکایی برای آسیب مغزی احتمالی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌گیرند.»

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که پهپاد بزرگی پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن و در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار داد. وی افزود که از این پایگاه نیروهای ائتلاف برای ارائه مشاوره و کمک به نیروهای اردنی استفاده می‌شود.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز به نقل از یک مقام در پنتاگون اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای مشخص کردن دلیل شکست پدافند هوایی برای مقابله با پهپاد بوده است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.