معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از برگزاری اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت در مشهد خبر داد.

برگزاری اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر در مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام امیرحسین احمد نیا با اشاره به اینکه اعتکاف ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با استقبال دو برابری روبرو شد، اظهار کرد: مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در سطح استان برگزار شد که محور اعتکاف امسال جهاد تبیین، سبک زندگی و خانواده، کودک و نوجوان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه رویکرد اعتکاف سال جاری تربیت محوری بود، افزود: مراسم اعتکاف در برخی از مساجد با حضور مادران به همراه کودکان آنها برگزار شد.

وی با اشاره بیش از ۱۰۰ راوی دفاع مقدس مساجد در سطح استان در مراسم اعتکاف به اجرا برنامه و راوی گری پرداختند، افزود: در همه مساجد مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند.

احمدنیا با اشاره به اینکه از اول آذرماه سال جاری قرارگاه نعمت حضور تشکیل شد، افزود: این قرارگاه شامل کمیته‌های محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش، پیشگیری و برخورد با تخلفات آغاز به کار کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به اینکه بسته نعمت حضور در سایت مسجدنا طراحی شده است، گفت: این بسته شامل؛ انتخابات تکرار یا تغییر، پاسخ به شبهات، درخواست اعزام سخنران، متبرک، چند رسانه‌ای، منشورات و بسته نمایشگاهی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت برگزار می‌شود که در این برنامه آیت الله علم الهدی، حجج الاسلام راجی، صالح پرور، ابویسانی، صابری تولایی، احمد رهدار در اردوگاه مازندران مشهد به مدت سه روز سخنرانی خواهند کرد.

احمدنیا با اشاره به برگزاری جشن تکلیف سیاسی، برای ۱۶۰ هزار نفر رأی اولی در مشهد، گفت: اکران نمایشگاه مترویی و اتوبوسی و مسجدی و ون انتخاباتی برای ایجاد کافه گفتگو، تریبون آزاد در مکان‌های پر تردد شهری از جمله برنامه‌های ویژه انتخابات از سوی امور مساجد استان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امید آفرین (آموزشی، قضائی و مشاوره‌ای، پزشکی و مشاوره‌ای، کمک معیشتی و....) و بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار در بین یا بعد از نمازها را از جمله برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

وی اضافه کرد: سخنران و راویان انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی در این دهه به مساجد اعزام خواهند شد و مراسم الله اکبر در شب سالگرد پیروی انقلاب اسلامی بر بام مساجد از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی بیان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.