مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی از افتتاح ۶۵ پروژه با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری در استان خبر داد.

شرکت برق خراسان شمالی در دهه فجر ۶۵ پروژه آماده افتتاح دارد/احداث نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در استان

به گزارش قدس آنلاین، حسن چاهی در جمع خبرنگاران مرکز استان اظهار داشت: این طرح ها شامل نصب و تعویض هزار و ۴۴۰ دستگاه ال ای دی،و احداث پنج دهم کیلومتر شبکه روشنایی، اصلاح و بهینه سازی ۲۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، نصب و تقویت ۱۰ دستگاه ترانس هوایی برای تامین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی با صرف اعتباری بیش از ۲۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان،تامین برق نهضت ملی با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ، نصب و جابجایی ۳۷ دستگاه ترانس در راستای رفع حریم و ترمیم شبکه فرسوده در قالب طرح بهارستان با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که در این ایام افتتاح خواهند شد.

وی افزود: از مجموع پروژه های برق رسانی که در این ایام بهره برداری خواهند شد، ۹ طرح با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان بجنورد، ۹ طرح در شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد ،۱۰ طرح در شهرستان شیروان ،۹ طرح در رازو جرگلان، هفت طرح در فاروج، هفت طرح در جاجرم، شش طرح در گرمه و هشت طرح نیز در شهرستان مانه و سملقان هستند.

چاهی یکی از اقدامات اولویت‌داری که از شهریور سال گذشته تا کنون انجام شده، برق‌رسانی به روستاها عنوان کرد و افزود: این اقدام در ۹ روستا انجام شده و به ۲۶ شهرک روستایی نیز برق‌رسانی انجام شده است. علاوه بر آن، برق ۵۹۸۹ مشترک اصلاح و بازسازی شده است.

وی در ادامه احداث بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی شمال شرق کشور با ظرفیت اولیه ۶۰ مگاوات در شهرستان صفی آباد اشاره کرد و گفت: این نیروگاه با ظرفیت اولیه ۶۰ مگاوات و به مساحتی بالغ بر یکصد و ۲۰ هکتار در شهرستان صفی آباد اجرا می شود که برق تولیدی حاصل از آن به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: هم چنین تامین برق ۱۸ حلقه چاه برای به حداقل رساندن مشکلات حوزه آب شرب به شهروندان استان که بسیار حائز اهمیت بود، با اقدام فوری کارکنان فنی این شرکت اقدام و ۱۰۰ درصد به پایان رسید و برای تامین برق مجتمع پساب پتروشیمی بجنورد نیز، ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی احداث شده است که پیشرفت ۹۵درصدی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.