یک عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که شرط مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی، فراگیر و پایدار بودن آن است.

جهاد اسلامی فلسطین: آتش‌بس در غزه باید «فراگیر» و «پایدار» باشد

به گزارش قدس آنلاین ، «خالد البطش» رییس دایره روابط ملی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: مقاومت اسلامی، هر گونه پیشنهادی را برای آتش بس با رژیم صهیونیستی بدون آغاز و عمل به آتش بس از سوی این رژیم و نیز خروج کامل نیروهای اسراییل از غزه نخواهد پذیرفت.

البطش تاکید کرد: شرط مقاومت فلسطین برای آتش بس با رژیم صهیونیستی آن است که باید فراگیر و پایدار باشد.

وی ادامه داد: آمریکا، مصر و قطر و احتمالا روسیه و ترکیه، کشورهای تضمین کننده برقراری هرگونه آتش بسی در غزه خواهند بود.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: می توان برای حل مشکل اسکان آوارگان فلسطینی که خانه و کاشانه آنان در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی منهدم شده است به صورت اورژانسی از منازل پیش ساخته بهره برداری کرد.

از سوی دیگر، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: پیشنهاد ارایه شده برای آتش بس، اصول کلی مورد توافق پیشین جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به پیشنهاد مصر مبنی بر توقف تجاوز رژیم صهیونیستی، خروج نیروهایش از نوار غزه، امدادرسانی به مردم غزه، پایان محاصره آن، بازسازی و تبادل اسرا با این رژیم را دربرمی گیرد اما در برخی از ساختارها، تغییرات جزیی وجود دارد.

دفتر«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که پاسخ حماس را درباره آتش بس و تبادل اسرا دریافت کرده است.

دفتر نتانیاهو افزود: قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش ‌بس را برای موساد ارسال کرده و متخصصان و کارشناسان جزییات آن را به طور عمیق بررسی خواهند کرد.

همچنین ساعاتی پیش خبرگزاری «رویترز» با استناد به پیش نویس پیشنهاد متقابل حماس به میانجیگران مصری و قطری، نوشت که این گروه فلسطینی در سه مرحله ۴۵ روزه، باقیمانده اسیران صهیونیست را که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته، در ازای آزادی اسیران فلسطینی آزاد خواهد کرد و بازسازی غزه نیز آغاز خواهد شد؛ نیروهای صهیونیست عقب نشینی خواهند کرد و اجساد جان باختگان طرفین مبادله خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.