تیم ملی فوتبال قطر با شکست تیم ملی اردن برای دومین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

دفاع از عنوان قهرمانی با هت‌تریک «عفیف» در پنالتی؛ قطر بر بام آسیا ایستاد

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی قطر، مدافع عنوان قهرمانی در دیدار نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه لوسیل از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قضاوت «ما نینگ» داور چینی به مصاف تیم ملی اردن رفت.

اردنی‌ها در حالی با حسین عموته به فینال این رقابت‌ها رسیدند که کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم شانسی برای حضور در فینال را داشته باشد. اردنی‌ها در گروه E ‌این رقابت‌ها ابتدا با نتیجه ۴ بر صفر مالزی را شکست دادند و در بازی دوم موفق شدند با نتیجه ۲ بر ۲ کره جنوبی را متوقف کنند. در بازی آخر مرحله گروهی نیز این تیم با نتیجه یک بر صفر برابر بحرین شکست خورد تا به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم مرحله گروهی راهی دور بعد شود.

این تیم در یک بازی جذاب و پرحاشیه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ عراق را شکست دهد تا حریف تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی شود. شاگردان عموته در این مرحله موفق شدند با یک گل تاجیکستان را شکست دهند تا در دیداری تکراری در مرحله نیمه نهایی حریف کره‌جنوبی شوند. اردنی‌ها در عین ناباوری موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر کره را شکست دهند و برای نخستین بار جواز حضور در فینال را کسب کنند.

در آن‌سو قطر میزبان در دور گروهی موفق شد لبنان، چین و تاجیکستان را شکست دهد و با ۹ امتیاز راهی دور بعدی شود. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی به سختی و با نتیجه ۲ بر یک فلسطین را شکست داد و حریف ازبکستان در مرحله بعد شد. عنابی‌ها در پایان وقت‌های قانونی و اضافه برابر ازبک‌ها به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی موفق شدند با شکست این تیم حریف تیم ملی ایران در نیمه نهایی این مسابقات شوند. شاگردان مارکز لوپز در این مرحله در دیداری جذاب و تماشایی موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ تیم ملی ایران را شکست دهند تا برای دومین دوره متوالی راهی فینال شوند.

در سه بازی اخیر قطر و اردن، سهم قطری‌ها ۲ برد بوده و اردنی‌ها یک بار موفق به شکست حریف خود شده بودند که تنها برد شاگردان عموته به یک ماه پیش و قبل از شروع این مسابقات باز می‌گردد که موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک عنابی‌ها را شکست دهند.

دقایق حساس

دقیقه ٢١ بازی مدافع تیم ملی اردن اکرم عفیف را در محوطه جریمه این تیم سرنگون کرد تا در نهایت داور چینی این دیدار به سود قطری‌ها اعلام پنالتی کند. ستاره قطر که خودش پشت توپ ایستاد موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه اردن کند.

در نهایت نیمه نخست این بازی با برتری یک بر صفر عنابی‌ها به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند تا خود را برای نیمه مربیان آماده کنند.

با شروع نیمه دوم اردنی‌ها برای جبران گل خورده بارها و بارها روی دروازه قطر موقعیت سازی کردند و در نهایت یازان النعیمات در دقیقه ۶٧ موفق شد گل مساوی را وارد دروازه عنابی‌ها کند تا همه چیز باز مساوی شود اما این نتیجه تنها ٧ دقیقه پایدار بود و باز هم اکرم عفیف از روی نقطه پنالتی موفق شد گل دوم قطر را وارد دروازه اردن کند تا باز برتری از آن میزبان شود.

دقیقه ٩٣ بازی داور برخورد اکرم عفیف با ابولیلا دروازه‌بان اردن را باردیگر خطا تشخیص داد و پس از مشورت با کمک داور ویدئویی به سود عنابی‌ها اعلام پنالتی کرد. این بار هم اکرم عفیف پشت توپ ایستاد و موفق شد دروازه اردن را باز کند تا در پنالتی هت‌تریک کند.

در پایان این بازی، قطر با نتیجه ٣ بر یک موفق شد اردن را شکست دهد تا در خانه از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و برای دومین دوره متوالی قهرمان قاره کهن شود.

ترکیب اولیه تیم‌ها

قطر :

مشعل برشام - لوکاس مندز - المهدی علی - طارق سلمان - محمد وعاد - حسن الهیدوس - احمد فتحی - جاسم جابر - یوسف عبدالرزاق - اکرم عفیف - المعز علی

سرمربی: بارتولومه مارکز

اردن:

یزید ابولیلا - سالم العجالین - یزان العرب - عبدالله نصیب - محمود المردی - نور الروابده - نذار الرشیدان - احسان حداد - علی علوان - یزان النعیمات - موسی العتمری

سرمربی : حسین عموته

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.