کاخ سفید اظهارات دونالد ترامپ در مورد محافظت نکردن از متحدان ناتو در برابر تهاجم احتمالی روسیه را رد کرد و آن را « هولناک و نامتعادل» خواند.

کاخ سفید: گفته‌های ترامپ درباره ناتو و روسیه هولناک است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در کارولینای جنوبی به گفت‌وگویش با «رئیس جمهور یک کشور بزرگ» درباره پرداخت سهم هر یک از اعضای ناتو اشاره کرد.

ترامپ گفت در پاسخ یک رئیس‌جمهور که از او پرسید آیا «اگر پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند آیا از ما محافظت می‌کنید؟» گفته است: «نه، از شما محافظت نمی‌کنم، در واقع آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند. باید پول بدهید».

 به نقل از خبرگزاری رویترز، اندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید گفت:«به لطف رهبری باتجربه رئیس‌جمهور بایدن، ناتو اکنون بزرگترین و حیاتی‌ترین سازمانی است که تاکنون بوده است. تشویق تهاجم به نزدیکترین متحدان ما توسط رژیم‌های قاتل، وحشت‌کننده و بی‌اثر است - و امنیت ملی آمریکا، ثبات جهانی و اقتصاد ما را در داخل به خطر می‌اندازد.»

وی افزود: بایدن به جای دعوت به جنگ و ترویج هرج و مرج، به تقویت رهبری آمریکا و دفاع از منافع امنیت ملی کشور تاکید داشته است.

معاهده ناتو شامل ماده‌ای است که دفاع متقابل کشورهای عضو را در صورت حمله به آنها تضمین می‌کند.

ترامپ که پیشتاز کاندیداتوری جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است، در زمان ریاست‌جمهوری خود از منتقدان سرسخت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بود و بارها تهدید به خروج از این ائتلاف کرد. او کمک مالی دفاعی به ناتو را قطع کرد و بارها از اینکه ایالات متحده بیش از سهم خود پرداخت می‌کند، شکایت داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.