مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آمار تماشاچیان بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس در ۹ پردیس سینمایی ۱۷۶۶۸ نفر در کل هفت روز برگزاری جشنواره است.

تعداد تماشاگران جشنواره فیلم فجر مشهد بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام شد

به گزارش قدس خراسان، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با تمام کم و کاستی‌هایی که داشت، به پایان رسید؛ جشنواره‌ای که مانند دوره‌های اخیرش به جز تهران برخی از شهرهای کشور نیز از آن میزبانی کردند گرچه با چند روز تأخیر. مشهد از جمله شهرهایی بود که میزبان جشنواره چهل و دوم شد؛ اما نه به طور کامل! با اینکه شرایط برای نمایش همه فیلم‌های حاضر در این جشنواره در مشهد فراهم شده بود؛ ولی کج‌سلیقگی‌هایی که گاه در نظر و اعتقاد تهیه‌کنندگان برخی از فیلم‌ها وجود داشت، سبب شد مردم در مشهد نتوانند مجموعه کامل فیلم‌های چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را از نزدیک شاهد باشند. «تمساح خونی، بی‌بدن و صبحانه با زرافه‌ها» از جمله فیلم‌هایی بودند که اجازه اکران جشنواره‌ای آن‌ها با وجود درخواست‌های مردمی برای مشهد صادر نشد و تنها در تهران روی پرده رفتند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در واکنش به این موضوع ضمن گلایه از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر گفت: اینکه برخی از فیلم‌ها به دلیل همراهی نکردن تهیه‌کنندگانش اجازه اکران در مشهد را نداشتند، جای گلایه از مسئولان جشنواره را دارد. مگر چه تفاوتی میان تهران و مشهد و سایر شهرها وجود دارد که این تبعیض گذاشته می‌شود و مردم در شهرهای دیگر نمی‌توانند فیلم‌هایی که درخواست دیدنشان را دارند، در زمان جشنواره ببینند؟

محمد حسین‌زاده ادامه داد: به نظر من شرط پذیرش فیلم‌ها برای جشنواره فیلم فجر باید تغییر کند و فیلم‌هایی وارد جشنواره شوند که تهیه‌کنندگانشان نتوانند جلو اکران آن‌ها برای شهرستان‌ها را بگیرند. اکران سه فیلم تمساح خونی، بی‌بدن و صبحانه با زرافه‌ها در مشهد درخواست مردمی زیادی داشت و ما پیگیری فراوانی برای اکران آن‌ها داشتیم و حاضر شدیم خرید فیلم هم صورت بگیرد؛ اما متأسفانه باز هم این اتفاق نیفتاد و تهیه‌کنندگان آن‌ها اجازه اکران در مشهد را ندادند. کارگردانان و فعالان سینمایی مشهدی امسال کارهای زیادی در جشنواره داشتند و این نشان‌دهنده این است که سینما در مشهد و استان پویایی و طرفداران زیادی دارد. چرا باید میان تهران و مشهد تبعیض گذاشته شود؟

وی همچنین درباره برگزاری جشنواره چهل و دوم فیلم فجر در مشهد اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم، این جشنواره مورد اقبال واقع شد. چهار یا پنج عنوان فیلم در تمامی سانس‌هایی که پیش‌بینی شده بود، فروش کامل داشتند و یک صندلی خالی نماند. برخی فیلم‌ها نیز اقبال کمتری داشتند و فاصله سه چهار روزه‌ای که اکران مشهد با تهران داشت، سبب شد مردم بازتاب رسانه‌ای آن فیلم‌ها را ببینند. فیلم‌های پربیننده تهران در مشهد هم معمولاً پرمخاطب بود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.