کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که این آژانس در قبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح احساس نگرانی فزاینده دارد.

کمیسر کل آنروا: نسبت به عملیات نظامی در رفح نگرانی فزاینده داریم

به گزارش قدس آنلاین کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه آنروا اعلام کرد: در قبال عملیات نظامی در رفح احساس نگرانی فزاینده داریم.

وی افزود: ما در غزه با کمبود غذا مواجهیم و نشانه‌های قحطی در شمال این باریکه آشکار شده است. این منطقه‌ها در شُرف ورود به قحطی هستند. روز گذشته عبور کامیون‌های حامل کمک‌های بین‌المللی متوقف شد و این موضوع به جان‌باختن شماری از فلسطینیان انجامید.

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه آنروا ادامه داد: ۵ درصد از ساکنان نوار غزه جان باخته یا ناپدید شده‌اند و ما نسبت به عملیات نظامی جدید در رفح نگرانیم.

وی گفت: آنچه اسرائیل در خصوص مشارکت کارکنان آنروا در حمله‌های اکتبر گفته تنها در حد ادعا است. ما از اسرائیل خواستیم که اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار ما بگذارد، اما هیچ اطلاعاتی از سوی آن با ما به اشتراک گذاشته نشده است.

کمی پیش‌تر نیز «عدنان ابوحسنه» سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه العربی تاکید کرد که کمیته‌ای در کنست رژیم صهیونیستی با طرح توقف فعالیت این آژانس در قدس اشغالی موافقت کرده است. وی گفت: ۲۰۰ هزار آواره فلسطینی در قدس که از خدمات آژانس آن روا بهره‌مند هستند، از تعطیلی آن متضرر خواهند شد.

ابوحسنه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در رفح را که هیچ سرپناهی ندارند به جایی دیگر منتقل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.