رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بره وضعیت اسف بار و نگران کننده شیر باغ وحش مشهد گفت: پیگیر دلیل شرایط بد جسمانی این شیر هستیم و اجازه نمی‌دهیم حیاط وحش اینگونه آسیب ببیند و اگر سهل‌انگاری از سوی مدیریت باغ‌وحش مشهد صورت گرفته باشد حتماً با آن برخورد می‌کنیم.

پیگیر علت وضعیت شیر باغ وحش مشهد هستیم/ ۶۰۰ میلیون متر مکعب حق آبه دریاچه ارومیه تأمین شده

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان امروز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص  وضعیت سلامت و جسمانی شیر باغ وحش مشهد که تصاویر منتشر شده از وی موردت وجه افکار عمومی و حامیان محیط زیست قرار گرفته، با تأکید بر اینکه ما حتما  بر وضعیت باغ وحش ها و نحوه نگهداری و سلامت حیوامات آنها نظارت می‌کنیم، گفت: کارشناسان ما  مرتب این سرکشی ها را انجام می‌دهند  اما درم رود این حیوان خاص، شیر باغ وحش مشهد سن بالایی دارد و ظاهرا کار تیمارگری او در حال انجام است و همکاران ما هم در آنها هستند.

سلاجقه با بیان اینکه ما ۸ منطقه تمیارگری در کشور  ایجاد کرده ایم افزود: از طریق این مناطق کمک می‌کنیم تا وضعیت حویمانات باغ وحش ها نظارت شود.

وی در پاسخ به این سوال که بیماری این شیر را تدیید می‌کنید، گفت: احتمال این مسئله زیاد است و من اکنون اطلاع دقیق ندارم  و باید از متخصصانی که او را بررسی کرده اند سوال کنم که مسئله او بیماری است یا کهولت سن.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اما تأکید کرد که  اگر مشخص شود که وضعت نا مطلوب این حیوان در بند برر اثر سهل انگاری مدیران باغ وحش بوجود امده  حتما از مسیر قانونی با آن برخورد خواهند کرد و گفت: ما نسبت به اینکه حیاط وحش محبوس باشد و به آن رسیدگی نشود و  از لحاظ تغذیه و درمان در مذیقه قرار گیرد حساس هستیم و حتما برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در جمع خبرنگاران در مورد برنامه احیای دریاچه ارومیه و بازگشت آب به آن هم با بیان اینکه با تلاش همکاران من در شرایطی که بارش ها هم وجود نداشت این دریاچه وضعیت مناسبی از لحاظ آب و تنوع زیستی دارد و اکنون وضعیت احیای دریاچه مناسب است، گفت:  گام دوم احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است و امیدواریم که وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو به وظایف خود عمل کنند و دریاچه ارومیه روزهای خوبی را شاهد باشد.

رئیس سازمان حافظت محیط زیست در خصوص پیشنهاد ژاپن برای همکاری و مشارکت در برنامه احیای این دریاچه هم گفت: قبلا با کشورهای مختلف از جمله ژاپن همکاری شده بود ولی درحال حاضر همکاری نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اینکه امسال چقدر از حق آبه ارومیه توسط وزارت نیرو تامین شد، اظهار داشت: ۳۰۰ میلومن متر مکعب در مرحله اول رها سازی صورت گرفت و ۳۰۰ میلون متر مکعب هم از محل  تصفیه خانه های ارومیه و تبریز قرار است تامین  شود که در جریان است اما امیدواریم این روند در سال آیند ههم با توجه به وضعیت بارشها قابل تأمین باشد چون اولویت اول تامین آب شرب  است اما همین که پذیرفتند اولویت دوم حق آبه محیط زیست باشد یک گام به جلو است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.