رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشارکت بانوان را موجب توسعه مشاغل خانگی دانست و بر لزوم پیوند بین صنایع و رشته‌ تحصیلی دانش آموختگان با مشاغل خانگی تاکید کرد.

مشارکت بانوان موجب توسعه مشاغل خانگی شده است

به گزارش قدس آنلاین، آزیتا همتیان اظهار کرد: مشاغل خانگی با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در تحقق نرخ بیکاری ۷ درصد موثر بود و در این زمینه زنان نقش بسزایی داشتند و اساسا یکی از مسایلی که به گسترش مشاغل خانگی و بالارفتن مشارکت اقتصادی کمک کرده حضور و مشارکت زنان بوده است.

وی تغییر نگاه به حوزه مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا قبل از دولت سیزدهم نگاه به مشاغل خانگی نگاه فرودستی بود و حمایت چندانی از سوی دولتها صورت نمی‌گرفت، حتی اعتبارات بانکی اندک بود ولی در دولت سیزدهم مشاغل خانگی رونق گرفتند و از نمایندگان مجلس تا استانداران برای توسعه مشاغل برنامه‌ریزی و دغدغه دارند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشاغل خانگی را بهترین قالب برای تحقق اقتصاد مردمی دانست و گفت: با توجه به مزایایی که مشاغل خانگی دارند، می‌توان از این مزیت‌ها برای مردمی کردن اقتصاد و رونق تولید داخلی استفاده کرد لذا مشاغل خانگی الگویی است که از طریق آن بسیاری از افراد، کارجویان، زنان و فارغ التحصیلان می‌توانند به تولید خانگی دست یابند.

همتیان در ادامه بر لزوم ارتباط بین صنایع و رشته‌های تحصیلی دانشجویان با مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اگر دانشجویان و فارغ التحصیلان بتوانند بین صنعت و حوزه‌ای که دانش آموخته آن شده‌اند، با مشاغل خانگی ارتباط و پیوند برقرار کنند می‌توانند به توسعه مشاغل خانگی کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ رسته مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی است و در استان‌هایی که از مزیت‌های منطقه‌ای خاص در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزیان برخوردارند فعالان خوبی در حال فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت افراد به ویژه فارغ التحصیلان در این زمینه بهره‌ برد.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی برقراری ارتباط بین مشاغل خانگی و فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط با آن یعنی صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی در توسعه مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی اثرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.