مردم شهرستان ایرانشهر خواستار نگاه ویژه مسوولان در رفع مسایل و مشکلاتشان هستند.

رییس شورای اسلامی ایرانشهر: مردم خواستار نگاه ویژه مسئولان به این شهرستان هستند

به گزارش قدس انلاین، سازمان برنامه  و بودجه برای ادارات آب ،برق و...شهرستان ایرانشهر اعتبارات کم یا بهتر بگوییم قطره چکانی در نظر میگیرد  و اکثر ادارات برای مقابله با مشکلات مردم و اجرای پروژه ها  با مشکل مواجه میگردند  و مردم به این باور میرسند که آن  اداره روند کار را به نحو احسن پیش نبرده و عملکرد ضعیفی دارد .

با توجه به اینکه شهرستان ایرانشهر قلب جنوب استان  سیستان و بلوچستان و یکی از مناطق محروم و کمتر برخوردار می باشد نیازمند مساعدت بیشتر  برای مقابله با محرومیت  زدایی است .

این شهرستان  مورد توجه خاص مقام معظم رهبری می باشد و به شهر ولایت مشهور است .

چاری زهی رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر گفت: منابع مالی کشور در قالب تخصیص اعتبار باید به صورت واقعی و نیاز اصولی هر استان سهم بندی شود و پذیرش بی‌عدالتی در تخصیص اعتبارات  در اختیار دستگاه های ملی پذیرفته نیست و جا دارد  از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص پیگیری لازم صورت گیرد  و در راستای گره‌گشایی از مشکلات و برنامه‌ توسعه‌ای هر شهرستان و استان به صورت علمی و موثر تخصیص گردد.

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر  افزود:مسوولان شهرستان موظف هستند حداقل در طول سال یک تا دو بار عملکرد خود را به رسانه ها و مطبوعات اطلاع رسانی کنندتا آنها  آن عملکرد را به اطلاع مردم برسانند و مردم شاهد زحمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و قدردان آن باشند .

زندگی با طعم فاضلاب

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر در گفتگویی با خبرنگار ما گفت : شهرستان بزرگ ایرانشهر شبکه فاضلاب برای هدایت فاضلاب عمومی حاصل از منازل مردم ، کارواشها ، تعمیر گاه ها  و حتی آب بارندگی ندارد و در این خصوص برابر نظریه کارشناسان مدیریت آب و فاضلاب شهرستان مطالعات برای شبکه فاضلاب انجام و نقشه آن طراحی و حتی تصفیه خانه برای استفاده از، پساب فاضلاب مکان ان تملک شده است در خصوص جذب اعتبارات ملی برای اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهرستان میطلبد مسوولان مساعدت لازم را انجام دهند.

چاری زهی گفت : در بهمن ماه سال جاری  در جلسات ماهیانه شورای اسلامی شهرستان ضمن بررسی مشکلات سطح شهر، وضعیت فاضلاب عمومی در داخل شهر ، خیابان ها ،کوچه ها و معابر عمومی که در نقاط مختلف شهر و خیابانها آثاری از کانال فاضلاب عمومی به چشم نمیخورد و در تاسیسات و ساختار عمومی شهر شبکه ساماندهی فاضلاب به ظاهر اصلا تعریف نشده است و در منظره های مختلف ملاحظه میگردد فاضلاب منازل و خانه های مردم و حتی فاضلاب کارواشها و تعمیرگاه ها عمومی و دیگر مکانهای مختلف که مقدار آب زیاد و فاضلاب آنها در کانال های نبش خیابان ها رها شده است و بعضا بعضی از مردم با حفر چاه به گونه ای فاضلاب خویش را مهار کرده اند که بدین ترتیب و باتوجه به مشکلات مبتلا به موضوع همه این اقدامات برای کنترل فاضلاب منازل مردمی و کارواشها و تعمیر گاههای داخل شهر و خیابان ها بخصوص آبی که به هنگام بارندگی در سطح خیابانها و معابر جمع می شود ضمن اینکه زیبایی شهر را تحت الشاع قرار میدهد با نفوذ به داخل زمین باعث آلودگی سفره های آب زیر زمینی می شود .

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرنشهر افزود: برای کنترل بهتر فاضلاب منازل و ...   برابر بررسی های بعمل آمده از طریق مدیریت آب و فاضلاب شهرستان مطالعات اولیه برای شبکه فاضلاب کل شهرستان انجام شده است و کل نقشه آن طراحی و حتی زمینی برای تصفیه خانه  نیز در برنامه کاری تملک شده است مع الوصف باوجود همه این اقدامات برای ساماندهی فاضلاب شهری اعضاء شورا موضوع اصرار برای هدایت فاضلاب شهری به بیرون از شهر و استفاده از پساب آن پس از تصفیه این موضوع را از جمله موضوعات مهم جلسه توصیف و ارزیابی و با نظر موافق سایر اعضاء حاضر در جلسه تصویب و مقرر گردیده است.

وی گفت :  امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا سیستم جمع آوری فاضلاب وجود دارد و باعث میشود پساب تولید شده دوباره به چرخه استفاده باز گشت داده شود.

چاری زهی بیان داشت :هدایت فاضلاب ها به بیرون شهر و تصفیه آنها بسیار ضروری است .

چرا  که  تصفیه آب فاضلاب  در مصارف صنعتی و کشاورزی حائز اهمیت است و دیگر اینکه میتوان به جلوگیری از آلودگی سطحی محیط زیست و آب های زیرزمینی اشاره کرد که اقدامات لازم نگاه ویژه مسوولان شهرستانی ،استانی و کشوری را میطلبد.

وی گفت : میطلبد مراتب چگونگی تامین اعتبارات برای فاضلاب شهرستان از طریق مهندس جهاندیده فرماندار ویژه شهرستان و همچنین  نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شوای اسلامی و مدیر عامل آب و فاضلاب استان پیگیری و رفع گردد.

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر افزود :   با توجه به اینکه شهرستان بزرگ ایرانشهر دومین شهرستان پر جمعیت استان می باشد و تا بحال شبکه فاضلاب برای هدایت آبهای فاضلاب و حتی آبهای حاصل از بارندگی ندارد و مطالعات طرح توجیهی شبکه فاضلاب نیز انجام شده و زمینی برای تصفیه خانه و استفاده از پساب آن نیز تملک شده است در خصوص اختصاص اعتبارات ملی برای اجرایی شدن پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب خانگی و...  اقدام نمایند .

جاده های غیر استاندارد عزرائیل جان مردم !!!

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر گفت: متأسفانه بی‌توجهی به مسائل جاده‌ای در  مسیرهای مواصلاتی ایرانشهر وقوع سوانح رانندگی و بروز مشکلات متعدد برای رانندگان این مسیرشده است.

چاری زهی  افزود:  جاده  های ایرانشهر از ابتر به  مهرستان ، ایرانشهر به سرباز و ایرانشهر به بزمان  غیر استاندارد و  دارای نقاط خطرناک و حادثه افرین می باشند  و با توجه به قدمت چندین  ساله آسفالت این مسیرها  از بین رفته  است   وموجبات نارضایتی مردم و رانندگان را بر انگیخته است .

رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر بیان داشت : جاده مسیرهای فوق  با ترافیک عصر حاضر همخوانی ندارد و باعث تصادفات مرگبار و تلفات جانی را در بر دارد  جا دارد جهت استاندارد سازی  و ترمیم  آسفالت  مسیرهای فوق اقدامات لازم صورت پذیرد.

اظهار رضایت شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر

یار محمد چاری زهی از مهندس  جهاندیده فرماندار ویژه ،حجت الاسلام بزمانی امام جمعه ، مهندس رضا کلکلی مدیر آب و فاضلاب شهری و روستایی و مهندس سلیمانی مدیر امور برق که  جهت  رفع مسایل و مشکلات مردم شریف شهرستان ایرانشهر از هیچ کوششی دریغ ننموده و با شورای اسلامی شهرستان همکاری تنگاتنگی دارند تقدیر و تشکر نمود .   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    یارمحمد. چاری زهی شورای شهر ایرانشهر زحمت کش دلسوز مردم بودن هستن درود بر شرفشان از خداوندطول عمر با عزت باشرف می‌خواهیم ایشان و خانواده محترمتشات بدهند .با تشکر.