مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: طبق آخرین آمار اخذ شده سوئیچ ۳۶۱ صندوق ف فروشگاه‌های استان به دلیل تراکنش‌های مشکوک و تخلفات مسدود شده است و طی روزهای آینده صندوق فروش تعداد دیگری از این فروشگاه‌های خاطی بسته خواهد شد.

سوئیچ ۳۶۱ صندوق فروشگاه خاطی در توزیع اقلام کالابرگی گیلان بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه در توضیح نحوه توزیع طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن ماه در سراسر کشور اجرایی شده است،  افزود: برخی از ۳۶۱ فروشگاهی که ضمن انجام تخلفات عدیده، موجب تشکیل صف، ازدحام و نارضایتی مردم شده بودند از این طرح حذف شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعدادی از این فروشگاهها با ادعای واهی قطعی سیستم موجب نارضایتی مردم شده اند درحالی که سایر فروشگاه‌ها در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی تصریح کرد: تخلفات این فروشگاه‌ها منجر به تشکیل صف‌های طولانی در برخی از مناطق استان شده بود که با شناسایی فروشگاه‌های متخلف از سوی سامانه فارا (شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان) سوئیچ صندوق فروش این فروشگاه‌ها بسته شد.

وی عمده تخلفات این فروشگاهها را فاکتورسازی، تبانی، کم فروشی، فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته و عدم ارائه فاکتور عنوان کرد و افزود: درخواست مسدودی سوئیچ صندوق یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال استان که در اثر تخلف با ازدحام و صف‌های طولانی مردم مواجه بود، ارسال شده که درصورت ادامه رفتار تخلف آمیز بزودی بسته خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه بررسی تخلفات به ۲ صورت میدانی و الکترونیکی انجام می شود، گفت: متولی اصلی نظارت و برخورد با این فروشگاه‌ها، ادارت کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف هستند که به صورت مشترک با این اداره کل نظارت می کنند.

وی گفت: در نظارت الکترونیکی هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت فارا تراکنش فروشگاهها را مورد رصد و پایش قرار داده و موارد مشکوک و مشکل‌دار را مسدود می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم در استان تامین شده است، گفت: اداره کل تعاون همکاری خوبی با ادارات کل صمت و جهادکشاورزی دارد و کمبودی در خصوص تامین اقلام مورد نیاز در استان مشاهده نمی شود مگر در فروشگاههای متخلف.

وی استقبال مردم از این طرح را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: در صورت استمرار این استقبال امکان تمدید طرح وجود دارد اما میزان تخلفات و نارضایتی ها باید به حداقل برسد.

آقاجانی تاکید کرد: مردم از هجدهم هرماه تا هجدهم ماه آینده مهلت دارند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کرده و لزوما نباید همه اجناس را در یک‌روز خریداری کرد و به مرور و بسته به نیاز خود می توانند مایحتاج شان را از فروشگاههای مختلف اعم از خرد و زنجیره ای خریداری کنند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۲۲۰ هزار و ۳۵۰ خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند، عنوان کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۵۶۹ هزار و ۶۳۲ تراکنش انجام شده است و مبلغ کل تراکنش های استفاده شده از اعتبار یارانه ۲ هزار و ۷۸ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۹۷۰ ریال و پرداخت نقدی انجام شده پنج هزار و ۱۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۲۶۸ ریال است.

وی گفت: میزان کل خرید از زمان اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ۳۸۰ هزار و ۲۳۸ ریال بوده است.

۴۳۲ شعبه فروشگاه زنجیره ای با ۷۹۱ صندوق و سه هزار و ۶۵ فروشگاه خرد با سه هزار و ۸۹ صندوق در این استان خدمات مورد نیاز کالابرگی به مردم ارائه می دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.