۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 966949

مطابق اطلاعات وزارت کار، تعهد اشتغال در اجرای قانون مشاغل خانگی در کل کشور در سا ل ۱۴۰۱، برابر ۹۰۰۰۰ نفر بوده است و تعداد طرح های ارسالی به بانک ۴۸۸۹۸ مورد می باشد.

جزئیات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، هدفگذاری وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری ایجاد ۱۵۰ هزار شغل خانگی است که ۱۵ درصد از کل بازار ایجاد یک میلیون فرصت شغلی تا پایان سال را شامل می‌شود. این رقم در سال گذشته ۱۰۳هزار شغل خانگی بود و معادل ۱۰درصد یک میلیون فرصت شغلی محقق شد.

آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اظهارات اخیر خود  از ایجاد بیش از ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: طی این دوره بیش از ۹۳درصد کل هدفگذاری انجام گرفته برای امسال محقق شده است. این آمارها طبق گزارشی است که مستقیم از سامانه وزارت کار دریافت می‌شود و با اطلاعات سامانه ملی رصد اشتغال متفاوت است. درواقع آخرین خروجی از روند اشتغال، ثبت استان‌ها و تسهیلات‌دهی بانک‌هاست که در سامانه وزارت کار به ثبت می‌رسد و آخرین مراحل فنی سامانه مشاغل خانگی در حال انجام است و به‌زودی به سامانه ملی رصد اشتغال متصل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۲۰تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی استانی تأسیس شده و در ۱۱استان دیگر نیز تأسیس و راه‌اندازی این تعاونی‌ها در دست پیگیری است. در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، تأسیس اتحادیه کشوری تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی مصوب شده و این اتحادیه برای اولین بار ایجاد خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی همچنین با توجه به ضرورت حمایت از فضای کسب و کارهای خانگی به ویژه تامین بازار فروش محصولات مشاغل خانگی، از رایزنی با برخی اپلیکیشن‌ها به منظور فراهم شدن امکان بازاریابی و فروش و عرضه محصولات خانگی خبر داد.

مطابق آمارارائه شده از مرکزبرنامه ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار تعهد اشتغال از اجرای قانون مشاغل خانگی در کل کشور در سا ل۱۴۰۱، برابر ۹۰۰۰۰نفر بوده است و تعداد طرح های ارسالی به بانک ۴۸۸۹۸ مورد می باشد. استان های خوزستان با ۸۷۲۶ مورد، اصفهان با ۵۲۰۰ مورد و خراسان رضوی با ۴۸۰۰ مورد به ترتیب بیشترین استان های سمنان با ۱۲۵۰، قم با ۱۴۰۰ مورد و یزد با ۱۵۰۰ مورد به ترتیب کمترین تعهد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

 میزان  تسهیلات مصوب از محل اجرای طرح مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ در کل کشور،۳۰۰۰۰ میلیارد ریال بوده است که از این میزان مبلغ۲۵۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.