مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات و حوادث ترافیکی در این استان در ۹ ماهه امسال ۱۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

فوتی‌های ناشی از تصادفات خراسان رضوی ۱۵.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، سید آریا حجازی اظهار کرد: میزان فوتی ناشی از تصادفات و حوادث ترافیکی در استان خراسان رضوی در ۹ ماه سال جاری هزار و ۲۵۱ مورد گزارش شده که این میزان در مدت مشابه پارسال هزار و ۸۳ مورد بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی از جمله مرگ‌های غیر طبیعی به شمار می‌رود، بیان کرد: مرگ‌های غیرطبیعی خراسان رضوی در این مدت ۲ هزار و ۵۳۳ مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴.۴ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: حوادث ترافیکی در استان امسال ۴۹.۳۸ درصد از مرگ‌های غیرطبیعی را به خود اختصاص داده است، سایر مرگ‌های غیر طبیعی مانند سقوط، سوختگی، غرق شدگی و غیره هستند.

حجازی اضافه کرد: در این مدت ۱۶۰ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۱۱۶ نفر بر اثر سقوط از بلندی، ۱۰۶ نفر بر اثر سوختگی، ۱۰۴ نفر بر اثر حادثه کار ، ۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی، ۳۸ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن و ۳۷ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان خراسان رضوی فوت کرده‌اند که در زمره مرگ‌های غیر طبیعی به شمار می‌روند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه مرگ‌های طبیعی بر اثر بیماری و کهولت سن رخ می‌دهد، ادامه داد: مجموع مرگهای طبیعی و غیر طبیعی در این مدت سه هزار و ۶۲۸ مورد در استان خراسان رضوی گزارش شده است که ۳۴.۴۸ درصد از آنها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.