سخنگوی دولت گفت: حضور آحاد مردم در انتخابات از نان شب واجب‌تر است، برای اینکه این تصمیم گیری بر ‌روی نان امشب و فردای ما اثرگذار است.

سخنگوی دولت: حضور در انتخابات از نان شب واجب‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در جلسه پرسش و پاسخ  با دانشجویان دانشگاه مازندران در برنامه به وقت انتخابات در بابلسر افزود: این نمایندگان من و شما هستند که در مجلس شورای اسلامی مسائل را پیگیری و تصمیم‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه کدام مسیر درست یا غلط است این دانشجویان و اساتید دانشگاه این مهم را می‌فهمند و لمس می‌کنند و برایشان انتخاب مهم است.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه حضور انتخابات از نان شب واجب‌تر است، گفت: برای اینکه این تصمیم گیری روی نان امشب و فردای ما اثرگذار است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در بحث تصمیم‌گیری بودجه منابع برای تامین کالای اساسی چه میزان باشد همین تصمیم با نمایندگان من و شما در مجلس است.

وی تصریح کرد: ایامی که دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران بودیم یادم هست ایام انتخابات با ایام امتحانات مصادف شده بود آنقدر برای ما انتخاب مهم بود که مردم، همشهری‌ها، هم محلی‌های ما انتخاب درست داشته باشد، چرا که نه فقط در زندگی بلکه در زندکی حال و آینده ما اثرگذار است تجمع دانشجویی برگزار کردیم تا رئیس دانشگاه قبول کند امتحانات را ۲ هفته با تاخیر برگزار شود و بتوانیم به شهرهای خود معیارهای انتخاب را توضیح دهیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه فردا متاثر از این انتخاب خواهد بود، بیان کرد: به عنوان مثال انتخاب واحد درسی ما مشخص می‌کند چه اتفاقی در ترم بعد خواهد بود ولی انتخابات نه فقط یک ترم یک کلاس درس بلکه رشد علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما را رقم می‌زند.

بهادری جهرمی: حضور در انتخابات از نان شب واجب‌تر است

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما در قبال خانواده، هم محلی و سایر تکلیف داریم، اظهار کرد: اگر ادعا داریم دانشجو می‌فهمد، دانشجو می‌شناسد و اهل تحلیل است پس دانشجو و دانشگاه در این مسیر باید پیش‌رو باشد.

وی گفت: مهم این است فرد اثرگذار باشد و در انتخابات نقش مهمی بتواند ایفا کند. سخنگوی دولت یاداور شد: در انتخابات به ازای هر کرسی ۵۲ انتخاب داریم و ۶ کاندیدای بانو وجود دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.