حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده گفت: امسال به فضل الهی ۱۸۵۰ کانون فرهنگی هنری جدید تأسیس شد و این امر با کمبود بودجه ای که داشتیم عین یک معجزه بود.

تاسیس ۱۸۵۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نشست خبری سی و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال سی و یکمین سال تأسیس کانون‌های مساجد است. امسال به فضل الهی ۱۸۵۰ کانون فرهنگی هنری جدید تأسیس شد که با بی‌پولی و کمبود بودجه و سرانه پرداختی ما شبیه معجزه است. بیش از ۴۴۰ مسجد جدید در شبکه کانون‌ها اضافه شده است. امیدواریم در سال‌های آتی با بودجه بیشتر بتوانیم تلاش بیشتری کنیم. ۱۲۸ هزار نفر عضو جدید در سامانه بچه‌های مسجد را داریم.

وی افزود: در اعتکاف امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند که از این میان ۳۵۰ هزار نفر دانش‌آموز بودند. ظرفیت اگر گسترش پیدا کند جمع بیشتری از دانش‌آموزان در اعتکاف شرکت خواهند کرد. امسال پایگاه‌های قرآنی در کانون‌ها جدی‌تر دنبال شد. رهبر انقلاب در دیدار جامعه قرآنی فرمودند که مساجد پایگاه قرآنی شود. این بیانات را اولین بار سال ۱۳۷۱ داشتند و مجدد تاکید کردند. ما شروع به تأسیس پایگاه‌های قرآنی در مساجد کردیم.

خداداده گفت: امسال بیش از ۳۵۰۰ پایگاه قرآنی ما بیش از ۲۹ هزار کرسی تلاوت داشتند و برگزار کردند و گزارش خود را ثبت کردند. سامانه دعوت از قاریان قرآن را هم در برخی استان‌ها رونمایی کردیم تا مشخصات فردی قاریان در آنجا ثبت شود تا مدیران کانون‌ها بتوانند آنها را دعوت کنند. فرآیند دعوت کاملاً از طریق این سامانه به صورت برخط انجام می‌شود. اطلاعات حدود ۳ هزار قاری در این سامانه ثبت شده و در دسترس است. اگر این سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود، جامعه قرآنی و قاریان، مسجد را برای فعالیت‌های خود انتخاب خواهند کرد. این سامانه یک خدمت دوطرفه خواهد بود.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه هفته آینده اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان است ادامه داد: این دوره از مسابقات چهارمین مسابقه بزرگ کشور محسوب می‌شود. این مسابقات در رشته‌های قرآن اذان و … است که امسال ۳۰۰ نفر از منتخبین استانی در سنندج رقابت خواهند کرد.

وی افزود: قرآن محور وحدت ماست و در آستانه ماه رمضان این رویداد می‌تواند موج وحدت‌آفرینی ایجاد کند. ابتدای سال مدرسه تئاتر را راه‌اندازی کردیم تا آموزش داده شود. در این راستا ۳۵۰۰ گروه تئاتر مسجد ساماندهی شد. در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امسال بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که اختتامیه آن تا پایان سال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده گفت: بنا است از ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه جشنواره تئاتر شبستان را در تهران داشته باشیم و این پیام را القا کنیم که مسجد پایگاه هنر انقلابی است. این جشنواره در ۱۸ مسجد تهران برگزار خواهد شد. نگاه ما به تئاتر، نگاه تربیتی است و موضوعات مرتبط با گروه‌های نمایشی را در این زمینه‌ها دنبال می‌کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: سامانه‌ای از یک ماه پیش ایجاد شد تا راه ارتباطی میان مردم و مسئولان حوزه مسجد باشد. سامانه تلفنی ۸۹۴۰ ایجاد شد که ۱۸ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود. این سامانه راه ارتباطی مردم است و می‌تواند راهی برای نظرسنجی و افکارسنجی فرهنگی هم باشد. تلاش داریم متولیان امر مسجد یک روز در هفته در قالب این سامانه پاسخگوی مسائل و موضوعات مردم باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.