۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 969567

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان در جریان جمعیت پیشرو است، گفت: روند کاهش جمعیت در استان متوقف و افزایش جمعیت آغاز شده است.

توقف روند کاهش جمعیت در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی فداکار روز یکشنبه در آخرین نشست ستاد جمعیت استان کرمان در سال جاری با اشاره به اینکه جمعیت دغدغه کشور است، افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است نگاه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند زیرا پیدا کردن دغدغه و برنامه‌ریزی برای این مهم زمان می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ فعال در استان جمعیت هدف بزرگی دارند و کارگران زیادی در آنها مشغول به کار هستند، ادامه داد: این شرکت‌ها پول و ظرفیت مناسبی برای فعالیت در حوزه جمعیت دارند لذا دستگاه‌ها در این خصوص برنامه‌ریزی کنند و در نشست بعدی ستاد جمعیت استان هماهنگ شود نتیجه این برنامه‌ریزی برای اجرا در اختیار این شرکت‌ها گذاشته شود.

استاندار کرمان با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوره جمعیت گفت: این دستگاه‌ها یک بودجه سالانه دارند که طی هفته آینده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به آنها اعلام خواهد شد.

وی خطاب به آموزش و پرورش گفت: نیمی از کارکنان دولت در آموزش و پرورش فعالیت دارند و این نهاد سهم بسزایی برای آموزش در مدارس و فرهنگ‌سازی مساله جمعیت دارد.

فداکار با تاکید بر اینکه حضور مدیران آموزش و پرورش در جلسات مربوط به جوانی جمعیت ضروری است گفت: حضور مدیران در جلسات جمعیت در ارزیابی سالانه آنان لحاظ خواهد شد.

چهار سال فرصت برای گرفتار نشدن در تله جمعیتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: دغدغه همه مسئولان، جوانی جمعیت است و چهار سال زمان داریم تا در تله جمعیتی دچار نشویم لذا نسبت به جوانی جمعیت قدم حیاتی باید برداشت.

مریم‌السادات طباطبایی تصریح کرد: مشکل ازدواج و پایین آمدن سن آن قبل از فرزندآوری مهم است از این رو نیاز است فرهنگ‌سازی برای تسهیل ازدواج رواج یابد.

وی بیان کرد: تا خودمان در بحث جمعیت اقناع نشویم نمی‌توانیم این فرهنگ را در بین مردم جا بیندازیم.

تشویق به ازدواج و فرزندآوری

مدیرکل کمیته امداد کرمان نیز در این نشست افزود: به منظور تشویق به ازدواج و فرزندآوری سه هزار بسته جهیزیه با اعتبار یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است؛ همچنین بیش از ۲هزار و ۱۰۰ مورد برای درمان ناباروری در مرکز درمان ثبت‌نام کرده‌اند و تحت حمایت کمیته امداد قرار داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.