مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۲۰۷ واقعه مربوط به پسران و ۸۵۹۳ واقعه مربوط به دختران است.

ثبت حدود ۱۸ هزار واقعه ولادت در گیلان

به گزارش قدس انلاین، امیر حسن زاد  با اشاره به آمار وقایع حیاتی، استان گیلان در ۱۱ ماهه امسال، اظهار کرد: در مدت مذکور، تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را ثبت کردیم که ۹۲۰۷ واقعه مربوط به پسران و ۸۵۹۳ واقعه مربوط به دختران است.

وی ۱۳ هزار و ۸۹۱ واقعه ولادت را شهری(۷۸ درصد) و ۳۹۰۹ واقعه را روستایی(۲۲ درصد) دانست و افزود: از این تعداد واقعه ولادت، ۳۱۹ مورد ولادت دو قلو و هشت مورد سه قلو داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از ثبت ۱۷ هزار و ۳۰۸ واقعه وفات از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۹۴۷۴ واقعه مربوطه به مردان و ۷۸۳۴ واقعه مربوط به زنان است.

حسن زاد با بیان اینکه آمارهای ازدواج را از سامانه های ثبت اسناد دریافت می کنیم، یادآور شد: در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۱ هزار و ۳۱۶ مورد ازدواج داشتیم که ۹۷۹۷ مورد شهری و ۱۵۱۹ مورد روستایی است؛ همچنین میانگین سن ازدواج بار اول برای مردان ۲۸.۹ سال و برای زنان ۲۵.۸ سال بوده است.

وی از الکترونیکی شدن صدور گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت در کشور خبر داد و تصریح کرد: هم اینک این طرح به صورت آزمایشی در استان گیلان در حال انجام است که ان شاءالله در سال آینده به صورت تمام الکترونیک به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.