وزیر دفاع آلمان در یک نشست خبری اینکه علت لو رفتن فایل صوتی جلسه افسران بلندپایه ارتش این کشور وجود یک جاسوس بوده را کرد.

آلمان علت لو رفتن فایل صوتی مکالمه افسران ارشد ارتش را اعلام کرد

قدس؛ «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان، امروز (سه‌شنبه) «خطای انسانی» را دلیل لو رفتن یک فایل صوتی مهم از یک جلسه مقامات بلندپایه ارتش آلمان عنوان کرد.

در این جلسه، جنگ اوکراین مورد بحث قرار گرفته بود.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری در این باره گفت که یکی از شرکت‌کنندگان در این جلسه، از طریق «یک راه ارتباطی غیرمجاز» با این جلسه تماس گرفته بود که منجر به درز یافتن این فایل صوتی شد.

او احتمال دست داشتن «جاسوس روسی» را در مکالمات میان مقامات بلندپایه ارتش آلمان درباره پل کریمه رد کرد.

پیستوریوس گفت درباره لو رفتن مکالمه این مقامات با شرکای خارجی نیز گفت‌وگو کرده است و آن‌ها هنوز به آلمان اعتماد دارند.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که لو رفتن این فایل صوتی ارتباطی به حمله سایبری نداشته است و سامانه‌های مخابراتی هک نشده بودند.

اظهارات پیستوریوس در پی این مطرح می‌شود که «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر راشاتودی نخستین بار متن این گفت‌وگو را که بین افسران ارشد نیروی هوایی آلمان درباره کمک به اوکراین صحبت کرده بودند، منتشر کرد. این مکالمه ۳۸ دقیقه است.

این مکالمه ۳۸ دقیقه‌ای مربوط به ۱۹ فوریه است و در آن، چهار افسر نیروی هوایی آلمان از جمله ژنرال «اینگو گرهارتز»، رییس نیروی هوایی و معاون عملیاتی او «فرانک گرافه» با دیگر افسران ارشد صحبت می‌کنند.

این افسران تصور می‌کردند که آلمان تا ۵۰ موشک دوربرد تاروس به اوکراین ارسال خواهد کرد و راه‌هایی را به کی‌یف ارائه می‌دهد که نیروی هوایی می‌تواند اطلاعات هدف گیری اوکراینی‌ها را بدون دخالت مستقیم در درگیری با روسیه در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد.

آن‌ها همچنین به ایده اوکراینی‌ها برای هدف قرار دادن پل «تنگه کرچ» در این گفت‌وگو اشاره کرده و گفتند که اهمیت آن سیاسی است تا نظامی. گرهارتز اعتراف کرد که موشک‌ها «مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهند»، در حالی که افسر دیگری ابراز تردید کرد که حتی ۲۰ موشک تاروس واقعا می‌تواند پل را نابود کند.

وزارت خارجه روسیه و پارلمان این کشور نیز اعلام کردند که خواستار توضیح از برلین درباره این مکالمه لو رفته هستند.

در بخشی دیگر از این مکالمه، یکی از مقام‌ها تاکید می‌کند که لازم است در برنامه ریزی وظایف «از مشارکت مستقیم» خودداری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.