مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بنیاد شهید برای نخستین بار در هفته آینده در ۵۵ نقطه از استان خوزستان میز خدمتی را با حضور مشاوران حقوقی برای خدمت‌رسانی به ایثارگران مستقر خواهد کرد.

برپایی میز خدمت ایثارگران در ۵۵ نقطه استان خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، حسن نورانی در همایش حقوق شهروندی و ایثار استان‌ خوزستان که امروز، شانزدهم اسفند به منظور آشنایی با حقوق ایثارگران برگزار شد اضافه کرد: دستگاه‌ها نیز لازم است هر ماه یک تا ۲ بار میز خدمت‌رسانی به ایثارگران را برگزار کنند تا ایثارگران بتوانند همواره ارتباطی مستقیم با مسؤولان داشته باشند.

او همچنین در خصوص طرح سپاس که طرحی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است توضیح داد: برخی دستگاه‌ها این طرح را انجام می‌دهند اما انتظار می‌رود دستگاه‌ها گزارش‌های خود را ارسال کنند و با بنیاد هماهنگ باشند زیرا در جلسات شورای ترویج، کارنامه دستگاه‌ها طبق گزارش‌ها ارایه و جمع‌بندی می‌شود.

وی با بیان این‌که حال و هوای شهر اهواز با برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید گلگون کفن خوزستان شهدایی شده و با اشاره به این‌که در آستانه روز بزرگداشت شهدا هستیم خاطرنشان کرد: یادمان بماند که همواره مدیون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا راه آن‌ها را ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که هیات‌هایی برای حل مسایل ایثارگران در دستگاه‌ها تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: تشکیل هیات‌ها و کلیت این طرح به این شکل خواهد بود که مسوولان ایثارگری دستگاه‌ها در هر اداره‌ کل و هر وزارت‌خانه باید بنیاد شهیدی را راه‌اندازی کنند و این طرح برآورده نمی‌شود مگر اینکه جایگاه ایثارگران در دستگاه‌ها تقویت شود.

او با تصریح این مطلب که یکی از چالش‌های اصلی ایثارگران و حقوق شهروندی آن‌ها عدم اجرای قوانین تعیین شده برای آن‌ها است بیان کرد: ایثارگران هم حقوق شهروندی و هم حقوق ایثارگری دارند زیرا خداوند ایثارگران را فضیلت بخشیده و به لحاظ قانونی نیز موظف به اجرای حقوق تعیین شده برای ایثارگران هستیم.

نورانی با بیان این مطلب که برخی از متولیان ذی‌ربط به دلایل مختلف کار ایثارگران را انجام نمی‌دهند گفت: ایثارگران هنگام مراجعه به دستگاه‌ها در صورت برخورد با مشکل می‌توانند به مسوولان ایثارگران در دستگاه‌ها به عنوان متولی و نماینده تام‌الاختیار بنیاد شهید مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون یک درصد از بودجه دستگاه‌ها باید صرف ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت شود، افزود: اگر این بودجه صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود برکات متعددی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.