وزیرخارجه سوریه با اشاره به اینکه تنها معیار آمریکا حمایت مطلق از رژیم اشغالگر و جنایات آن است، تاکید کرد حمایت نامحدود واشنگتن از اشغالگران و خنثی کردن هر تلاشی برای آتش‌بس در غزه، مشارکت مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه را ثابت می‌کند.

دمشق: آمریکا در جنایات اشغالگران علیه غزه مشارکت مستقیم دارد

به گزارش قدس آنلاین فیصل‌المقداد وزیر امورخارجه سوریه طی بیانیه‌ای در جریان نشست شورای اتحادیه عرب در سطح وزرا در قاهره به جنایت‌های اشغالگران علیه مردم فلسطین اشاره و اعلام کرد که حمایت‌های بی حد و حصر آمریکا از اشغالگران صهیونیست و به شکست کشاندن همه تلاش‌های شورای امنیت برای توقف تجاوزات مستمر علیه مردم فلسطین در نوار غزه، بار دیگر مشارکت مستقیم واشنگتن در جنگ ویرانگر ضد غزه را ثابت می‌کند.

فیصل المقداد افزود، این بسیار مایه تاسف است که هر روز خون صدها انسان بی‌گناه در غزه ریخته می‌شود اما وجدان کشورهای حامی رژیم اشغالگر و کسانی که با این رژیم در جنایت‌های نسل‌کشی آن علیه مردم فلسطین همدستی می‌کنند، بیدار نمی‌شود. مایه تاسف است که جنگ نسل‌کشی اشغالگران ضد غزه بیش از پنج ماه ادامه پیدا کرده و گستاخی رژیم اشغالگر در ادامه جنایات آن و نقض فاحش قوانین بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که مایه ننگ است که می‌بینیم جامعه بین‌المللی چگونه با تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه مردم ما در نوار غزه برخورد می‌کند. آمار قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از حد تصور و این درحالی است که جامعه بین‌المللی با مردم غزه همچون عدد برخورد می‌کند. نه تعداد روزهای تجاوزات اشغالگران، نه تعداد شهدا و مجروحان فلسطینی در این جنایات فجیع و نه تعداد بمب‌هایی که رژیم اشغالگر از آنها برای قتل عام مردم غزه استفاده می‌کند، وجدان کشورهای حامی صهیونیست‌ها و در راس آن آمریکا را بیدار نمی‌کند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه با محکوم کردن اقدامات آمریکا در جلوگیری از توقف جنگ غزه و وتوی مکرر قطعنامه‌های آتش‌بس غزه در شورای امنیت، به جنایت شنیع اشغالگران در خیابان الرشید غزه در کشتار بیش از صد فلسطینی که منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند اشاره و تاکید کرد که همه این موارد دلیل روشنی بر مشارکت مستقیم آمریکا در جنایات علیه مردم فلسطین است. آمریکا همچنین به ایجاد پوشش برای جنایت‌های اشغالگران و نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم ادامه می‌دهد و علاوه بر آن متحدان غربی اسرائیل هم هیچ احترامی برای جان فلسطینی‌هایی که هر روز قتل عام می‌شوند قائل نیستند.

المقداد در ادامه گفت که ما نمی توانیم سیاست‌های آمریکا را معیارهای دوگانه توصیف کنیم، بلکه آمریکا تنها یک معیار دارد و آن هم حمایت مطلق از رژیم اشغالگر و دادن اختیار کامل به این رژیم برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و بی‌گناهان است. جنون و تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه تنها محدود به نوار غزه نیست؛ بلکه اشغالگران هرروز کرانه باختری و اراضی سوریه و لبنان را هدف قرار می‌دهند و نه غیرنظامیان و نه زیرساخت‌های غیرنظامی هرگز از تجاوزات صهیونیست‌ها در امان نیست.

این مقام سوری تاکید کرد که رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل از خلال تشدید تنش‌ها در منطقه به دنبال فرار رو به جلو بوده و تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی به وجود می‌آورد. تجاوزات مستمر اشغالگران به نوار غزه و مواضع آمریکا و غرب در قبال این تجاوزات و ناتوانی جامعه بین‌المللی در مهار آن، امروز بیش از هر زمان دیگری ایجاب می‌کند که فراخوانی برای اجرای قواعد حقوق بین‌الملل و اصول مندرج در منشور ملل متحد، به ویژه در خصوص احترام به حاکمیت دولت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی آنها، برقراری روابط بین الملل بر اساس اصل برابری بین دولت‌ها و تعهد همکاری مسالمت آمیز بین آنها صادر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.