نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای کاهش مصرف بنزین بر روی بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین اصلاح موتور خودروهای داخلی کار کرده و مشکلات انها را برطرف کنیم تا مصرف این خودروها کاهش پیدا کند.

حرکت به سمت تولید خودروهای باکیفیت و تنوع بخشیدن به سبد سوختی برای کاهش مصرف بنزین

محمد کعب عمری عضو کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ناترازی بنزین و تاکید بر رفع  مشکلات موتور خودروهای تولیدی در داخل کشور، گفت: بهینه سازی مصرف سوخت یکی از روش های جلوگیری از ناترازی بنزین در کشور قلمداد می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه خودروهای داخلی به اصطلاح زیاد می سوزانند، تاکید کرد: خودروهای داخلی به جای ذخیره 50 لیتر بنزین تنها می توانند 30 لیتر را ذخیره کنند و این موارد باید اصلاح شود و دولت و خودروسازان باید در این بخش اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

کعب عمیر عضو کمیسیون فرهنگی بیان کرد:همچنین ما باید به سمت تولید خودروهای برقی و هیبردی حرکت کنیم این در حالی است که علی رغم شعارهایی که وزارت صمت داده، تاکنون در این بخش فعالیتی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در راستای کاهش مصرف بنزین بر روی بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین اصلاح موتور خودروهای داخلی کار کرده و مشکلات انها را برطرف کنیم تا مصرف این خودروها کاهش پیدا کند. باید برای حل معضل ناترازی بنزین بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی و تولید خودروهای با کیفیت تاکید کنیم و به این سمت حرکت کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر در تولید بسیاری از خودروهای خارجی نیز شرایط بدین نحوه است و تولیدکنندگان این خودروها سعی دارند در قالب رقابت صورت گرفته،  مصرف خودروهای تولیدی خود را پائین آورده و استاندارهای آلایندگی خودروها را نیز لحاظ کنند که متاسفانه این موارد در کشور ما به درستی اعمال نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.