استاندار گیلان، خواستار تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان شد و اضافه کرد: تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۴۰۳ به ویژه در مرکز استان به سمت اقتصاد دیجیتال برود تا بتوانیم سهم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را محقق کنیم.

تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال گیلان

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله عباسی امروز، ۲۰ اسفندماه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان که در حاشیه جشن ملی توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، محرومیت زدایی و کاهش فقر را جزو اهداف نظام اسلامی و منویات رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: به دنبال کاهش مددجویان کمیته امداد هستیم که به معنی توانمندی و فاصله گرفتن از خط فقر است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال استان گیلان در سال جاری، افزود: نرخ بیکاری استان ۶.۲ درصد است.

استاندار گیلان در ادامه بر لزوم توسعه اقتصاد دیجیتال به عنوان پیشران اقتصادی اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه سهم ۱۵ درصدی برای اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده و باید زیرساخت های لازم را در استان گیلان فراهم کنیم.

عباسی خواستار تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان شد و اضافه کرد: تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۴۰۳ به ویژه در مرکز استان به سمت اقتصاد دیجیتال برود تا بتوانیم سهم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را محقق کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مجهز کردن تولیدات به دانش روز از طریق اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، ادامه داد: با استفاده از علم و دانش علاوه بر ارتقای کیفیت، هزینه تولید کاهش می یابد و می توانیم رقابت جهانی را بالا ببریم.

استاندار گیلان همچنین به دستگاه ها تاکید کرد عملکرد خود در حوزه اشتغال را اعلام کنند و افزود: نرخ بیکاری استان گیلان در دو سال دولت سیزدهم سه درصد کاهش یافته که نشان دهنده تحقق اشتغال است.

وی بر توزیع عادلانه منابع در استان تاکید و خاطرنشان کرد: نیروی کار نباید برای ایجاد اشتغال به مرکز استان بیاید؛ در این صورت شاهد افزایش حاشیه نشینی خواهیم بود.

عباسی با اشاره به عملکرد مثبت دولت در توسعه عدالت محور، اضافه کرد: تقاضا برای نیروی کار در مرکز استان باید به سمت شهرستان ها برود و توزیع اعتبارات نیز بر همین اساس باشد.

استاندار گیلان در ادامه از شهرداری‌ها خواست نه فقط برای ایام نوروز و ماه رمضان، بلکه در طول سال اقدام به راه اندازی بازارچه‌های دائمی جهت فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی کنند و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۵ درصد بوده که بالاتر از نرخ ۴۱.۵ درصد آن در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.