علی‌رغم کمک‌های نظامی و مالی مداوم واشنگتن به اوکراین، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به قانون‌گذاران این کشور اعلام کرد که میزان کمک‌های ارسالی به اوکراین کافی نیست و باید بیشتر شود.

بایدن: کمک‌های نظامی و مالی جدید به اوکراین کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از دیدار با «آندژی دودا» رییس جمهور لهستان و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان در کاخ سفید اعلام کرد که بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری به اوکراین که روز سه شنبه توسط دولت آمریکا اعلام شد، کافی نیست.

بایدن در ادامه گفت: امروز، ایالات متحده با استفاده از صرفه جویی در هزینه های قراردادهای قبلی تایید شده پنتاگون، یک بسته اضطراری را برای اوکراین اعلام می کند. این بسته شامل مهمات و گلوله توپخانه است که من این اختیار را دارم که بدون درخواست پول بیشتر از کنگره انجام دهم.

وی همچنین اشاره کرد که سال گذشته در برابر قانونگذاران آمریکا سخنرانی کرد و خواستار تصویب کمک های اضافی به اوکراین شد.

رئیس‌جمهور آمریکا دراین‌باره گفت: من پول بسیار بیشتری درخواست کردم. و بنابراین چیزی که امروز اعلام می کنیم تقریبا کافی نیست. کنگره باید لایحه امنیت ملی دو حزبی را که شامل بودجه اضطراری برای اوکراین است، تصویب کند.

بایدن در ادامه با بیان اینکه تعهدات آمریکا در قبال لهستان تزلزل ناپذیر است مدعی شد: «ما باید قبل از اینکه به معنای واقعی کلمه دیر شود، اقدام کنیم».

دودا که پس از بایدن سخنرانی کرد، از کشورهای عضو ناتو خواست هزینه های دفاعی خود را به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهند.

خبرگزاری رویترز دیروز سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که این کشور پس از وقفه ای تقریباً سه ماهه از زمان اعلام آخرین بسته کمک نظامی به کی یف، در حال آماده سازی بسته کمکی ۴۰۰ میلیون دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است.

آمریکا آخرین بار در پایان دسامبر سال ۲۰۲۳ بسته کمک نظامی به کی یف را اعلام کرد. با این حال قانونگذاران کنگره آمریکا تا به امروز بر سر بسته تکمیلی امنیت ملی ۱۱۸ میلیارد دلاری این کشور به اجماع نظر نرسیده اند. این بسته شامل ۶۰ میلیارد دلارکمک برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و اصلاحات در سیاست مرزی است.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» در این باره اعلام کرد که واشنگتن با تأمین نکردن مالی اوکراین مرتکب اشتباهی بزرگ و تاریخی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.