فرماندار شهرستان مشهد گفت: خرید و فروش زمینهای واگذار شده طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و در قالب اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، اگر فردی در هر مرحله اقدام به واگذاری آن به دیگری کند، این زمین‌ها از افراد پس گرفته خواهد شد.

خرید و فروش زمین نهضت ملی مسکن ممنوع است

به گزارش قدس خراسان، حسن داوری روز پنجشنبه و در مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۲۴۸ واحد از چهار هزار زمین طرح نهضت ملی مسکن در مسجد امام حسین (ع) روستاهای «گوارشک» شهرستان مشهد افزود: یکی از دغدغه‌های مردم موضوع معیشت آنان است و به دلایل متعدد و از جمله تحریم ها و یا ناکارآمدی برخی مدیران، از این بابت مردم در تنگنا هستند.

وی ادامه داد: مسکن درصد مهمی از معیشت خانواده ها را در بر می گیرد و حل این موضوع نقش مهمی در مشکلات اقتصادی آنان خواهد شد.
فرماندار مشهد اظهار کرد: بر همین اساس و در راستای طرح نهضت ملی مسکن، در سه ماه گذشته هر پنجشنبه تعدادی از زمینهای روستایی برای ساخت در اختیار مردم متقاضی زندگی در روستا قرار گرفته است.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه هر قطعه زمین برای ساخت در اختیار ۲ نفر قرار می گیرد، بیان کرد: افرادی که امروز و در این قرعه کشی محل ساخت منزلشان مشخص می شود باید ظرف ۲ هفته پروانه ساخت خود را دریافت کنند و البته ۵۰ درصد هزینه آن نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اگر در طول ۶ ماه ساخت و ساز رخ ندهد، زمین ها پس گرفته می‌شود تا در اختیار سایر واجدین شرایط قرار گیرد.

داوری اظهار کرد: در این چهارچوب تسهیلاتی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله برای ساخت پرداخت خواهد شد تا مردم زودتر ساخت سرپناه خود را به پایان برسانند.

سهم مشخص شده دولت برای نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی ۳۹۱ هزار واحد است که تاکنون ۴۶۰ هزار نفر نیز در این طرح ثبت نام کرده اند، این طرح در چهار بخش شامل روستایی، خودمالکی، بافت فرسوده شهری و حمایتی دنبال می‌شود.

برای ایجاد مسکن روستایی تاکنون طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

بخش مرکزی مشهد ۲۲۰ روستا و آبادی دارد که ۱۸۶ روستای آن دارای دهیاری است و در مجموع حدود نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

شهرستان مشهد با سه شهر «رضویه، بینالود و مُلک آباد» و حدود ۴۰۰ روستا و آبادی چهار میلیون نفر جمعیت دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.