۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 972875

«باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اشاره به این که حماس پیشنهاد خود را در مورد آتش بس ارائه داده و منتظر پاسخ رسمی از سوی قطر و مصر است، تاکید کرد که ما در موضع قدرت در حال مذاکره هستیم.

حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم

به گزارش قدس آنلاین، باسم نعیم در گفت و گو با پایگاه خبری «الجزیره» تصریح کرد: حماس چیزی کمتر از توقف تجاوز به غزه، بازگشت آوارگان، عقب نشینی از اشغال و ورود کمک های بشردوستانه را نخواهد پذیرفت و از موضع ضعف وارد مذاکره نمی شود و این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که دنبال خنثی کردن مذاکرات برای اهداف شخصی است.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اظهارات کاخ سفید در خصوص عملکرد جنبش حماس در مذاکرات گفت: اظهار نظر واشنگتن مبنی بر اینکه پیشنهاد حماس در محدوده توافق قرار دارد، جدیت این جنبش در دستیابی به توافق آتش بس را تایید می کند.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه شب در واکنش به دیدگاه حماس درباره آتش‌بس در نوار غزه اظهار کرد که دیدگاه حماس «در چارچوب» مذاکرات ماه‌های اخیر قرار دارد و ما محتاطانه خوشبین هستیم که اوضاع در مسیر درست حرکت کند اما این بدان معنی نیست که کار تمام شده است.

جنبش حماس پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب پیگیری مذاکرات آتش بس از طریق برادران ما در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجیگران ارائه کردیم.

این درحالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش اولیه به پاسخ ارائه شده حماس درباره توافق آتش‌بس در غزه، شروط این جنبش را «نامعقول» دانست و آنها را نپذیرفت.

همچنین دفتر نخست وزیر اسرائیل از تایید طرح‌های شروع حمله نظامی زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط بنیامین نتانیاهو خبر داد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.