مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: با اعلام مرکز پزشکی حج هلال احمر و هماهنگی با اداره کل حج و زیارت استان خراسان رضوی، معاینات پزشکی پیش از اعزام حجاج آغاز شد.

آغاز معاینات پزشکی حجاج حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، محسن ذاکریان با اشاره به آغاز معاینات حجاج بیت الله الحرام اظهار کرد: با اعلام مرکز پزشکی حج هلال احمر و هماهنگی با اداره کل حج و زیارت استان خراسان رضوی، معاینات پزشکی پیش از اعزام حجاج آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی افزود: پس از انجام معاینات حجاج در هلال احمر سلامت زائران بررسی و آن دسته از متقاضیانی که مشکل حادی نداشته باشند، رویه تأیید سلامت آن‌ها تکمیل و ثبت نام آن‌ها در کاروان‌ها کامل می‌شود.

وی با اشاره به همکاری پزشکان در معاینات حجاج با هلال احمر ادامه داد: استان خراسان رضوی بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی حج تمتع دارد که از امروز روند آن آغاز و با برنامه اعلام شده به مدیران کاروان‌ها، زمان مراجعه حجاج به مراکز معاینات پزشکی حج و زیارت در سراسر استان انجام می‌شود.

ذاکریان بیان کرد: این معاینات از دوم فرودین تا یازدهم فرودین ماه در سطح استان خراسان رضوی ادامه دارد.

وی ادامه داد: زائرانی که سلامت آنها تأیید شده اما بیماری‌هایی نه چندان دشوار از قبیل بیماری خفیف قلبی، ریوی، دیابت و فشار خون دارند، به توصیه پزشکان معاینه توجه کنند و در طول سفر حج داروهای خود را به میزان کافی به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.