۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 973886

رهبران اتحادیه اروپا در جریان نشست شورای اروپا در بروکسل نتوانستند درخصوص آتش‌بس فوری نوار غزه به اجماع برسند و طبق آنچه مقامات می‌گویند هنوز هیچ موفقیتی در این زمینه کسب نشده است.

ناکامی اروپا از پروژه آتش بس غزه

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با اینکه این نشست اولین روز خود را پشت سر گذاشت، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا خطاب به خبرنگاران گفت که رهبران اتحادیه اروپا درباره «توقف بشردوستانه فوری» جنگ غزه به اجماعی رسیده‌اند اما موفقیتی درخصوص درخواست برای «آتش‌بس فوری» شکل نگرفته و ظاهرا رهبران این اتحادیه در این امر کوتاهی کرده‌اند.

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، این اقدام قطعا کشورهایی نظیر اسپانیا و ایرلند را که مدت‌هاست حامی آتش‌بس فوری بوده‌اند، ناامید خواهد کرد.

در همین حال یورونیوز در گزارشی نوشت، اتفاق روز پنج‌شنبه آن هم درست پنج ماه بعد از اختلافات عمیق میان ۲۷ کشور عضو که ناکامی‌اشان در متحد شدن حول آتش‌بس، اتحاد در اتحادیه اروپا را تحت فشار گذاشته بود، پیشرفت به شمار می‌رود.

به‌رغم تلاش اتحادیه اروپا برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه دریایی جدید خود از قبرس، فون درلاین گفت دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع به غزه از تمامی مسیرها از جمله گذرگاه‌های زمینی همچنان «ضروری» است.

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر دسترسی غزه به کمک‌های بشردوستانه را به طرز قابل توجهی محدود کرده و حتی با وجود درخواست برخی از کشورهای غربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم چنین اتهاماتی را رد می‌کند. افزون بر این، مسئله یورش زمینی به رفح از دیگر مواردی است که بحران انسانی را در نوار غزه تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا و هم‌چنین «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا حمله زمینی به رفح صورت نگیرد و از طرفی میشل تصریح کرده که اتحادیه اروپا به راحتی می‌تواند «پیامدهای این حمله را تصور کند.»

در همین حال آنتونیو گوترش از اتحادیه اروپا خواسته است به استاندارد دوگانه بر سر اوکراین و غزه پایان دهد. دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است که همان نگرانی را برای غیرنظامیان غزه نشان دهند که برای اوکراین نشان می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.