معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:‌ حدود چهار هزار امدادگر جمعیت هلال احمر در قالب ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای طی نوروز امسال در این استان به مسافران خدمات ارایه می کنند.

فعالیت چهار هزار امدادگر هلال احمر خراسان رضوی در طرح امداد نوروزی

رضا مومن زاده روز جمعه در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر گناباد با اشاره به این که هر تصادف جاده ای به طور متوسط معادل ۱۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف اعم از اداره ها،‌ سازمان ها و بخش های مختلف وارد می کند افزود:‌ استقرار پایگاه های امداد و نجات جاده ای و خدمات رسانی ستاد خدمات سفر به مسافران و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات نقش مهمی در کاهش خستگی رانندگان در طول سفر و در نتیجه کاهش سوانح دارد.

وی ادامه داد:‌ مجموع اعتبار برپایی ۳۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر با چهار هزار نفر امدادگر در تعطیلات نوروزی در استان خراسان رضوی کمتر از ۱۰ میلیارد ریال است؛ یعنی گستره این خدمات از خسارت تمام شده یک تصادف جاده ای به مراتب کمتر است ولی اثر بخشی آنها برای کاهش سوانح زیاد است و باید از این فرصت بهره لازم را گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:‌ با توجه به آن که ۶۰ درصد از سوانح جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد بیشتر پایگاه های امداد و نجات هلال احمر با استقرار در این محدوده ها سعی می کنند با خدمات لازم در کاهش تصادفات جاده ای نقش آفرین باشند.

فرماندار گناباد هم گفت:‌ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز ، سفرهای مسافران به این شهرستان از حدود بیستم اسفندماه سال قبل آغاز شده و افزون بر ۲۰ اقامتگاه بومگردی، هتل، خانه مسافر ، تعدادی ظرفیت های اقامتی در امام زاده محمد عابد (ع) کاخک و برخی دیگر از بقاع متبرکه این شهرستان برای مسافران در نظر گرفته شده است.

رضا نصیری با اشاره به ظرفیت اسکان روزانه ۶۵۰ نفر مسافر در مراکز اقامتی گناباد در مواقع عادی و همچنین گنجایش اسکان اضطراری ۹۰۰ نفر در مواقع ضروری در این شهرستان طی تعطیلات نوروزی افزود:‌ محوریت برنامه های فرهنگی در اماکن فرهنگی و مذهبی این شهرستان برنامه های متناسب با ماه رمضان نظیر افطار گشایی و تلاوت قرآن و طرح آرامش بهاری در مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: با توجه به آن که گناباد نقطه ورودی استان خراسان رضوی از استان های جنوبی کشور است در ایستگاه خدمات سفر و هلال احمر "نجم آباد" این شهرستان علاوه بر خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی و اطلاع رسانی به مسافران ، سوغات و صنایع دستی گناباد نیز در معرض دید عموم گذارده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.