جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی کشور برای دو روز آینده خبر داد.

هشدار بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی کشور

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات حوادث و سوانح نوروزی سال ۱۴۰۳ را تشریح و به مسافران هشدار داد تا نکات ایمنی را برای سفر و تردد در مناطق غربی کشور که برای دو روز آینده بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد، رعایت کنند.

در این اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر آمده است:

از مورخ ۲۴ اسفندماه لغایت صبح روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳، بیش از ۸۰۰ ماموریت جاده ای توسط هلال احمر انجام که در این عملیات‌ها به ۱۱۵۳ نفر امدادرسانی شد.

از ابتدای آغاز طرح نوروزی، نیروهای هلال احمر ۱۵۵۸ مصدوم سوانح و حوادث مختلف را در محل درمان و ۶۴۳ آسیب‌دیده را که نیاز به درمان تخصصی داشتند، به مراکز درمانی منتقل کرد.

نیروهای نجاتگر هلال احمر در ایام نوروز با به‌کارگیری تمامی ظرفیت ها، موفق به نجات جان ۱۳۴ حادثه دیده تصادفات جاده ای شدند. این تعداد در عملیات های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر تا به امروز ۲۱۸ نفر از شهروندانی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای ۹۷۴ نفر اسکان اضطراری فراهم کرد.

با توجه به هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی و بارش های پیش بینی شده برای امروز و فردا به ویژه در نواحی غربی کشور و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان، توصیه می‌شود که هموطنان ترجیحا سفرهای خود به این نواحی و استان‌ها را به تعویق بیندازند و در صورت الزام به سفر قطعا وضعیت جوی را رصد و با اطلاع از وضعیت محورهای مسیر حرکتی اقدام به سفر کنند.

شهروندان در صورت مواجهه با آب‌گرفتگی‌ها در محورهای مواصلاتی به هیچ عنوان اقدام به عبور از مناطق ناامن نکنند و در اقامتگاهی مناسب تا رفع مخاطره توقف و تجهیزات ایمنی برای خود، خانواده و خودرو به همراه داشته باشند.

در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.