رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۲۴۵ شهرستان شامل ۵۱ شهر، ۳۳۱ روستا، ۳۵ منطقه عشایرنشین و ۲۸۶ محور کوهستانی از ۲۴ دی تا ساعت ۹ صبح امروز خبر داد.

امداد در برف و کولاک و سیل در صدر ماموریت‌های هلال‌احمر/ ثبت رکورد امدادرسانی به ۱۵۰ هزار نفر در ۱۰ روز گذشته

به گزارش قدس آنلاین، ولی پور گفت: تعداد کل عملیات امدادونجات در بازه زمانی ۱۰ روز گذشته ۱۴۴۵ مورد ثبت شده که از این تعداد، ۷۳۵ مورد شامل ۵۱ درصد از کل ماموریت‌ها، مربوط به سوانح جوی بوده و ۵۵۴ مورد عملیات امدادی هلال‌احمر در این مدت مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد طوفان و ۶۶ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

 امدادگران در مجموع به ۱۴۸ هزار و ۹۱۴ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی کرده و ۲۱ هزار و ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند.

به گفته ولی‌پور، در بازه زمانی یاد شده، ۱۹۱۴ تیم شامل ۷۳۶۳ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث ۱۰ روز گذشته خدمت‌رسانی کرده و به ۲۳ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۱۱۲ نفر به مناطق امن و ۱۶۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و هشت نفر از هموطنان بر اثر سیل‌وآبگرفتگی و برف‌وکولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز و یک نفر سنندج) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۳۰۱ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۳۰۴۵ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

در حوادث پنج روز گذشته ۲۴۸۶ دستگاه چادر، ۲۹ هزار و ۲۶۷ تخته پتو، ۷۲۴۱ تخته موکت، ۴۵ هزار و ۷۷۴ کیلوگرم نایلون، ۷۲۰ شعله والور، ۱۵ هزار و ۹۰۲ بسته بسته غذایی، ۴۱۹ بطری آب معدنی، ۶۰۶۱ قوطی کنسروجات، ۶۱ هزار و ۵۷۸ قرص نان، ۱۶۱۶ کیلوگرم خرما، ۱۶ هزار و ۲۱۱ کیلوگرم برنج، ۵۷۷۲ عدد بیسکوییت و ۵۰۱ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۳۱ شهرستان، استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.