معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۹۱۱ بازرسی از مراکز اقامتی و پذیرایی استان انجام گرفت. 

انجام ۱۹۱۱ بازرسی از مراکز اقامتی و پذیرایی خراسان رضوی

به گزارش قدس خرسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یوسف بیدخوری یکشنبه ۵ فروردین اظهار کرد: این بازدیدها از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۱۶۵ بازرس در سطح استان بازدیدهای نظارتی را به صورت انفرادی و تلفیقی با دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله صمت، تعزیرات حکومتی، نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت و دامپزشکی انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: این بازدیدها شامل ۵۹۶ بازدید از هتل، ۱۸۰ بازدید آپارتمان، ۴۷۴ مورد مهمانپذیر، ۴۸۵ خانه مسافر، ۵۰ مورد واحد پذیرایی بین راهی، یک مورد مجتمع گردشگری، یک مورد اردوگاه و محوطه گردشگری، یک مورد سفره خانه، ۱۱۸ مورد اقامتگاه بوم گردی و سنتی، چهار مورد محیط گردشگری روستایی و عشایری و یک مورد نیز واحد پذیرایی در فرودگاه بازرسی نظارتی انجام شده که ۱۶۶۶ مورد مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان مشهد و ۲۴۵ مورد مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی سایر شهرستان‌های استان بوده است.

بیدخوری با بیان اینکه بعد از هر بازدید اقدامات نظارتی متناسب در مورد واحدهای متخلف انجام می‌شود، تصریح کرد: در همین دوره زمانی برای ۲۴۰ مورد تذکر، ۴۸ مورد اخطار و یک مورد درخواست پلمب صادر شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: بیشترین تذکر و اخطار صادر شده با ۱۹۷ تذکر و ۳۴ اخطار مربوط به خانه مسافرها بوده است.

وی گفت: زائران و مسافران برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در زمینه گردشگری، اسکان یا شکایت در مورد خدمات دریافتی از مراکز اقامتی و پذیرایی و دیگر خدمات سفر با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور و شماره تلفن استانی ۰۵۱۳۷۰۴۵ تماس بگیرند.

بیدخوری افزود: بلافاصله بعد از دریافت شکایت، فرآیند رسیدگی آغاز و اولویت رسیدگی با برگشت مبالغ اضافه دریافتی از زائران است که تاکنون مبلغ ۱۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال برگشت داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.