معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فروش ۱۵ میلیارد تومانی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در کرمانشاه خبر داد.

فروش ۱۵ میلیارد تومانی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، امین کوگانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف استان، گفت : برای نوروز امسال ۱۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات و ۵۹ سیاه چادر را در ۱۷ نقطه از سطح استان برپا کردیم.

وی با بیان اینکه در این بازارچه‌ها صنایع دستی دستی بومی استان در معرض عرضه قرار گرفت، افزود: بزرگترین بازارچه نوروزی صنایع دستی استان با حدود ۳۴ غرفه در محل تاق بستان برپا شد.

این مسئول ادامه داد: در سه شهرستان کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و ۶۹ کارگاه صنایع دستی در سطح استان در ایام نوروز فعال و پذیرای گردشگران نوروزی بودند.

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: باتوجه به اینکه هنرمندان صنایع دستی استان در فصل سرد سال دوره‌ای از رکورد را به دلیل کاهش رونق گردشگری پشت سر گذاشته بودند، بنابراین ایام نوروز فرصت خوبی برای جبران این رکورد پیش روی آنها قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این ایام، گردشگران نوروزی استقبال بسیار خوبی از بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان داشتند، به گونه‌ای که بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروش در این ایام داشتند.

به گفته این مسئول، بیشترین آمار فروش صنایع دستی استان مربوط به هنرهای دست ساز بومی اصیل استان همچون گیوه، گلیم، زیورآلات سنتی، احجام چوبی و... بود .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.