حماس ضمن استقبال از قطعنامه شورای حقوق بشر برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل تاکید کرد که باید فورا اقدامی عملی برای اجرای این قطعنامه انجام شود.

درخواست حماس برای اجرای فوری قطعنامه تحریم تسلیحاتی اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای متوقف کردن فروش انواع سلاح به رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم و خواستار محاکمه صهیونیست‌ها به خاطر جنایات جنگی و ضد بشری آنها علیه مردم فلسطین در نوار غزه هستیم.

جنبش حماس در یک بیانیه مطبوعاتی به این منظور تاکید کرد که ما این تصمیم را گامی مهم در مسیر فشار بر اشغالگران برای توقف جنگ وحشیانه و مخرب آنها علیه غیرنظامیان در نوار غزه می‌دانیم.

حماس در ادامه از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست اقداماتی عملی انجام دهند تا کشورها و شرکت‌هایی که برای رژیم تروریستی اسرائیل سلاح می‌فرستند را ملزم به اجرای قطعنامه مذکور به شکل فوری کنند.

این جنبش همچنین تاکید کرد که کشورهای جهان و در راس آنها آمریکا باید دست از حمایت نظامی و سیاسی از رژیم فاشیستی صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن بردارند و تصمیمی برای پایان دادن به مشارکت خود در جنگ نسل‌کشی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین اتخاذ کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز جمعه (۵ آوریل/۱۷ فروردین) با تصویب قطعنامه‌ای ضمن هشدار درباره احتمال وقوع «نسل‌کشی در غزه» خواستار توقف فروش انواع سلاح به اسرائیل شد.

این قطعنامه با ۴۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع به تصویب رسید و در حکم نخستین اعلام موضع از سوی این شورا در قبال جنگ غزه به شمار می‌رود.

در متن قطعنامه مذکور «استفاده از سلاح‌هایِ انفجاریِ دارای اثرات فراگیر» در نواحی پرجمعیت نوار غزه توسط اسرائیل محکوم شده و از این رژیم خواسته شده «به تعهدات قانونی خود جهت جلوگیری از نسل‌کشی» در غزه پایبند باشد.

علاوه بر این، در متن این سند ۸ صفحه‌ای از رژیم اسرائیل خواسته شده به اشغالگری در اراضی اشغالی فلسطین و «حصر غیرقانونی» در نوار غزه پایان دهد و تمامی دیگر انواع «تنبیه جمعی» را نیز کنار بگذارد.

قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علاوه بر این از کشورها خواسته فروش یا انتقال سلاح، مهمات و سایر تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.