مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، دانش شهرکی افزود: سال ۱۴۰۱ مجموع سرمایه گذاری انجام شده استان در بخش‌های اقتصادی صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، صنایع دستی و گردشگری ۸۹۰ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۳۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و ۸۳۷ نفر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه گفت: این استان با ۲۶ شهرستان بیش از ۱۱.۵ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده که وجود دریای عمان در جنوب، کوه آتشفشانی تفتان در یک سو و منطقه آبرفتی دشت سیستان در شمال و دشت مستعد کشاورزی دلگان در مرکز، تنوع اقلیمی منحصر به فردی را رقم زده است.

وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت‌های بی بدیل سیستان و بلوچستان، این استان توأمان دارای اولویت های طرح شده در سند تحول دولت مردمی است که از جمله این اولویت‌های مهم می‌توان به مزر آبی بیش از ۳۸۰ کیلومتر با کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس، شبه قاره هند و به تبع آن توسعه اقتصاد دریا محور، ظرفیت بی بدیل کانسارهای معدنی، بالاترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی و بادی در نقاط مختلف استان و نقاط گردشگری بی‌نظیر، جوانترین استان کشور، همچنین مرز خاکی بیش از یک‌هزار و ۲۱۰ کیلومتر با کشورهای پاکستان و افغانستان اشاره کرد.

شهرکی ادامه داد: وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی فلزی و غیرفلزی از جمله کانسنگ‌های مس، طلا، تیتانیوم، آهن، منیزیت، فلدسپات، آنتیموان، منگنز، کرومیت، سنگ های تزئینی و سایر مواد معدنی، این استان را آماده ایجاد و توسعه بیش از پیش صنایع تبدیلی و فراوری معدنی کرده است.

وی بیان کرد: همچنین توجه به اهمیت حمایت از بخش صنعت در استان، وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی ،کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام بخش خصوصی هیچ پیشرفتی در استان بوجود نمیاره .همان طور که در کشور تمام صنایع و معادن و پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده کشور. را به رکود اقتصادی و گرانی اجناس و حیف میل شدن منابع شده