برآوردها نشان می‌دهد انتشار گازهای گلخانه‌ای کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.

کره جنوبی برای دومین سال متوالی انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، برآوردهای دولت کره جنوبی در روز یکشنبه نشان داد انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای این کشور برای دومین سال متوالی در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

بر اساس برآوردهای کمیسیون به صفر رساندن کربن و رشد سبز ریاست جمهوری کره جنوبی، انتشار گازهای گلخانه ای کره جنوبی در بخش انتقال انرژی در سال گذشته ۲۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برآورد شده است که نسبت به ۲۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲ کاهش ۴.۸ درصدی دارد.

بر اساس برآوردها، انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش صنعت نیز در سال گذشته به ۲۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که ۰.۴ درصد نسبت به ۲۴۵ و ۸۰۰ هزار میلیون تن در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

این دو بخش حدود ۷۰ درصد از کل انتشار کربن کره جنوبی را تشکیل می دهند و اعتقاد بر این است که انتشار کلی نیز کاهش یافته است. در این صورت، این دومین سال متوالی این کشور در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خواهد بود.

کاهش انتشار کربن در بخش انتقال انرژی را می‌توان به افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید انرژی هسته‌ای نسبت داد، در حالی که کاهش آن در بخش صنعتی به تلاش‌های شرکت‌ها، مانند تعطیلی کوره‌های بلند قدیمی نسبت داده می‌شود.

همچنین برآورد می‌شود که انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های ساختمان و حمل‌ونقل کره جنوبی در سال گذشته میلادی به ترتیب ۶.۴ و ۲.۹ درصد کاهش یافته و به ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و ۹۵ میلیون تن رسیده است.

گفتنی است؛ برنامه کربن صفر (صفر خالص) اصلی‌ترین موضوع مطرح شده در اجلاس اقلیمی سازمان ملل است. اعضای این اجلاس امیدوارند تا سال ۲۰۵۰ به هدف جهانی «صفر خالص» دست یابند و به کند شدن روند گرمایش جهانی کمک کنند.

اصطلاح «صفر خالص» به معنی خودداری از افزودن به تولید گازهای گلخانه‌ای در جوّ زمین و به این معنی است که مقدار کربنی که تولید می‌شود با مقدار کربنی که به هر طریقی جذب می‌شود برابر باشد و به این ترتیب مقدار انتشار کربن به صفر برسد.

دستیابی به صفر خالص مستلزم کاستن از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا حد امکان و متعادل کردن تولید کربن ناشی از فعالیت‌های مختلف از طریق جذب و حذف مقدار کربن معادل کربن تولیدی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.