«جیمز هیپی» عضو مجلس عوام انگلیس خواستار اعزام نیرو به اوکراین به منظور آموزش و پشتیبانی و البته دور از خط مقدم جبهه شد.

نماینده پارلمان انگلیس: لندن اعزام نیرو به اوکراین را در نظر بگیرد

«جیمز هیپی» مقام ارشد سابق وزارت دفاع انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت که لندن باید در برهه افزایش تهدیدات، با تقویت ذخیره استراتژیک متشکل از هزاران کهنه سرباز، آمادگی بیشتری برای جنگ داشته باشد.

وی در این گفت‌وگوی خبری تشریح کرد: لندن باید اعزام نیرو به اوکراین را برای آموزش و پشتیبانی به دور از خط مقدم در نظر داشته باشد.

این نماینده عضو حزب محافظه کار همچنین بار دیگر بر افزایش فوری هزینه‌های دفاعی تاکید کرد و افزود: این امر باید به منظور برطرف شدن شکاف‌های موجود در توانایی هایی همچون دفاع از حریم هوایی انجام پذیرد.

هیپی خاطرنشان کرد: در مدت باقیمانده از سمت من به عنوان نماینده پارلمان، خواستار دستیابی به 2 هدف شامل افزایش هزینه‌های دفاعی به بیش از ۲.۵ درصد از درآمد ملی (در حال حاضر این رقم ۲ درصد است) و رساندن آن به سه درصد تا سال ۲۰۳۰ هستم.

وی دومین هدف خود را سرمایه‌گذاری و تمرکز مجدد بر انعطاف پذیری استراتژیک به عنوان یک ملت و افزایش ظرفیت و مقاومت برابر هر نوع بحران ممکن اعلام کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شبکه خبری اسکای هفته گذشته فاش کرد که دولت انگلیس هیچ برنامه ملی برای دفاع یا بسیج مردم ندارد.

هیپی ضمن تاکید بر حمایت از اوکراین از سوی بریتانیا و متحدان گفت: من فکر می‌کنم ما باید تمام دارایی خود را در نظر بگیریم و ببینیم از موجودی‌های فعلی‌مان چه چیز بیشتری می توانیم ارائه دهیم. ما باید در نظر بگیریم که بعد از موشک های کروز «استورم شادو» (Storm Shadow) ، گام بعدی چیست؟

این نماینده محافظه کار انگلیسی که در دور بعدی انتخابات شرکت نخواهد کرد، همچنین از اظهارات اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه که موضوع ضرورت احتمالی استقرار نیروهای غربی در اوکراین را مطرح کرده بود، حمایت کرد.

وی در خصوص سخنان جنجالی رئیس جمهوری فرانسه گفت: «برخی مواردی که مکرون به تازگی پیشنهاد کرده، به نظر من واقعا شایسته بررسی هستند.»

این عضو حزب محافظه کار پارلمان انگلیس سپس در پاسخ به این سوال که آیا منظورش ایده ارسال نیروهای زمینی است، گفت: «فکر می‌کنم باید مراقب نحوه انجام این کار باشید. من فکر می‌کنم باید خیلی مراقب باشید که آن را به جنگ روسیه و ناتو تبدیل نکنید. اما به عقیده من، ارزش دارد که جامعه کمک‌کننده چه کارهایی را در عمق اوکراین انجام دهد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.