مردم مشهد از سپاه پاسداران و نیروهای نظامی حمله مقتدرانه ایران به رژیم صهیونسیتی تشکر کردند و آن را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی و عزت ملی برشمردند.

قدردانی مردم مشهد از سیلی محکم ایران به صهیونیست‌ها

به گزارش قدس خراسان، وسط آب‌های خلیج فارس، حوالی تنگه هرمز ظهر روز شنبه ۲۵ فروردین کشتی تاجر اسرائیلی توسط نیروهای ایرانی توقیف شد، خبری که به سرعت در صدر رسانه‌های خبری جهان جای گرفت.

زمانی که سیاهی شب نیمکره شمالی زمین را فرا گرفت و سکوت بر مدیترانه حکمفرما شد، حمله پهپادی و موشکی ایران آسمان سرزمین‌های اشغالی را چون روز روشن کرد اما روزگارشان را سیاه.

صدای آژیر خطر سکوت شب را در شهرهای اشغالی شکست و کابوس صهیونیست‌ها رنگ واقعیت گرفت. 

در نقاط مختلف ایران مردم به خیابان‌ها آمدند و از این حمله سپاه پاسداران که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به سفارت ایران در دمشق انجام شد، تشکر کردند. مردم مشهد نیز با حضور در حرم مطهر رضوی از این پاسخ قاطعانه قدردانی کردند و از درگاه پروردگار نابودی کامل این رژیم جنایتکار و کودک‌کش را خواستار شدند. مردم با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله، تکبیر گفتند و شعارهای ضدصهیونیستی سر دادند. مداحی سیدرضا نریمانی در رواق امام خمینی(ره) و در میان اهتزاز پرچم‌ها شور و شوق خاصی به این اجتماع ضد صهیونیستی هدیه داد. 

آسمان سرزمین‌های اشغالی موشک‌باران می‌شد و لحظه به لحظه ترس و وحشت را بر جان صهیونیست‌های خزیده در پناهگاه‌ها می‌ریخت و دل آزادگان جهان هر لحظه لبریزتر از شادی و شعف. 

صبح یکشنبه تیتر یک سایت‌های خبری دنیا، سیلی دردناک ایران بر صورت کریه اسرائیل بود، دنیای استکبار در بهت و حیرت فرومانده بود و برای بازگرداندن هیمنه پوشالی اسرائیل غاصب دست و پا می‌زد، خبر حمله موضوع داغ هر گفت‌وگویی بود، به خیابان‌های مشهد رفتیم تا نظر مردم را در این باره بدانیم. 

ما باید جواب حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را می‌دادیم 

سلیمان تقدیسی، فرهنگی بازنشسته‌ای بود که ۶۰ سال سن داشت، او در پاسخ به پرسش ما که چه زمانی خبر حمله ایران به اسرائیل را شنیده است، گفت: «اول صبح که تلویزیون را روشن کردم این خبر خوشحال کننده را شنیدم و متوجه شدم عزیزان سپاه به اسرائیل غاصب حمله کرده‌اند و خیلی خوشحال شدم. این کار به اسرائیل غاصب هشدار داد که این نخستین پاسخ بود و در صورت تکرار اشتباهاتش، این پاسخ شدیدتر ادامه خواهد داشت، ما باید جواب حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را می‌دادیم و از سپاه پاسداران و همه نیروهای نظامی که این حمله را برنامه‌ریزی و اجرا کردند متشکرم». 

پیام او برای اسرائیل و شخص نتانیاهو این بود: «نتانیاهو رفتنی است و ابرقدرت‌های غرب اگر بخواهند ضدایران حرکتی داشته باشند آرامششان را خواهیم گرفت».

این حمله سبب افتخار ایران بود

مجید عبدی یکی دیگر از شهروندان مشهدی است که عنوان کرد: از زمانی که جنگ غزه شروع شده این نخستین بار بود که از ته دل خوشحال شدم؛ این حمله سبب افتخار ایران بود، دست نیروهای سپاه درد نکند که پرچم ایران را در دنیا بالا بردند، حالا اسرائیلی‌ها می‌دانند حرکت اشتباه بعدیشان شدیدتر پاسخ داده خواهد شد. 

او در پاسخ به این پرسش که این حمله چه تأثیری بر شرایط کشورمان در منطقه خواهد داشت، گفت: ایران جزو پنج ابرقدرت دنیاست، گذشت آن زمان که ما را تهدید می‌کردند حالا بقیه ابرقدرت‌های دنیا حرفی در مقابل ایران ندارند، این هم به لطف رهبرمان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است. 

عبدی اسرائیل را آخر خط توصیف کرد و گفت: آن‌ها باید بروند، چند سال دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت، ظلم و جنایت‌هایی که در فلسطین کردند دامانشان را گرفت و حالا با این حمله مقتدرانه کل ابرقدرت‌ها در مقابل ایران سر تعظیم فرود آوردند، من افتخار می‌کنم چنین رهبری دارم.

امین باقری، کارمند روشندل شهرداری مشهد بود که درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: حدود ساعت ۲۳ تا ۲۴ شنبه شب بود که خبر خوب آغاز حمله پهپادهای سپاه به سمت سرزمین‌های اشغالی را شنیدم. از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران خیلی تشکر می‌کنم، چون این حمله که با هوشیاری بسیار بالا انجام شد بهترین کار بود؛ چرا که با صدای بلندی که این خبر در دنیا ایجاد کرد همه دنیا به اقتدار ایران پی برد، اگر این تودهنی محکم را به رژیم صهیونیستی نمی‌زدیم دوباره تکرار می‌کردند.

او ادامه داد: پیام من برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی همان پیام رهبر معظم انقلاب است؛ شما از بین خواهید رفت ان‌شاءالله و با ظهور امام زمان(عج)، ما در قدس نماز می‌خوانیم. 

حسین کاظمی هم شهروند مشهدی است که از راه رانندگی با کامیون امرار معاش می‌کند. او گفت: صبح خبر حمله ایران به اسرائیل را از اخبار شنیدم، اسرائیل باید تنبیه شود و از بین برود، ما مردم ایران از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدیم، اسرائیل یک رژیم کودک‌کش و جنایتکار است. از سپاه پاسداران و نیروهای نظامی که این حمله را انجام دادند خیلی ممنون هستیم، نتانیاهو فکر کرده بود ما به جنایاتش پاسخ نمی‌دهیم اما حالا متوجه شد سخت‌ترین و دندان‌شکن‌ترین پاسخ‌ها را می‌دهیم.

حمله ایران به اسرائیل نخستین جنگی است که از آن خوشحالم

زاهانی یک آتش‌نشان مشهدی است که اگرچه به قول خودش در حالت کلی، صلح را به جنگ ترجیح می‌دهد، اما گفت: حمله ایران به اسرائیل نخستین جنگی است که از آن خوشحالم ما باید پاسخ می‌دادیم و اگر این کار انجام نمی‌شد ضعفمان بود. نتانیاهو بهتر است خودش را از این غائله کنار بکشد، حریفش این بار قَدَر است. 

این حمله، انتقام خون شهدا بود 

نوروزی یک زن خانه‌دار است که درباره حسش از حمله ایران به اسرائیل گفت: شنبه شب که شنیدم ایران به اسرائیل حمله کرده واقعاً خوشحال شدم برای بچه‌های فلسطین که مانند بچه‌های خودمان هستند مانند خواهران و برادرانمان در غزه که زیر آتش اسرائیل بودند و عزیزانشان را از دست دادند. 

راضیه شادکام دیگر شهروند مشهدی است که از شنیدن خبر حمله ایران به اسرائیل ابراز خوشحالی کرد و گفت: حدود ساعت ۱۲ شنبه شب که این خبر را شنیدم احساس بسیار خوبی داشتم از اینکه انتقام شهدای ما را گرفتند. 

حمله به اسرائیل، قلب ملت عراق را شاد کرد 

ناجی الساعدی زائر عراقی ۶۵ ساله‌ای است که در خیابان احمدآباد با او گفت‌وگو کردیم.

او گفت: ما حیات خود را در حیات آقای خامنه‌ای یافته‌ایم و متشکر هستیم بابت این ضربه‌ای که به صهیونیست‌ها زده شد. آن‌ها جز زبان زور نمی‌فهمند. من شب حمله از خوشحالی بیدار بودم و نخوابیدم، خدا به امت اسلام در مقابل صهیونیست‌ها پیروزی دهد، خدا آقای خامنه‌ای را بر صهیونیست‌ها پیروز کند، دعا می‌کنم خدا برادرانمان را در عراق، ایران، سوریه، لبنان و یمن قهرمانی که پایگاه‌های آمریکایی را در منطقه هدف قرار داد بر صهیونیست‌ها پیروز کند، این حمله که به رهبری امام خامنه‌ای انجام شد قلب‌های ملت عراق را شاد کرد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.